Facebook

Moje dwa pytania do Zuckerberga. O co Wy zapytacie?

Konrad Kozłowski
Moje dwa pytania do Zuckerberga. O co Wy zapytacie?
6

Jak opisywał już w porannej prasówce Tomasz, Mark Zuckerberg szykuje się do sesji AMA, czyli Ask Me Anything. Swoje pytania można zamieszczać już teraz na specjalnie przygotowanym na tę okazję wydarzeniu, a liczba już tam umieszczonych jest liczona w tysiącach (w chwili powstania tekstu jest ich już...

Jak opisywał już w porannej prasówce Tomasz, Mark Zuckerberg szykuje się do sesji AMA, czyli Ask Me Anything. Swoje pytania można zamieszczać już teraz na specjalnie przygotowanym na tę okazję wydarzeniu, a liczba już tam umieszczonych jest liczona w tysiącach (w chwili powstania tekstu jest ich już ponad 4000).

Swoje wątpliwości co do braku pewności działań Facebooka i kolejnych decyzji podejmowanych przez Zuckerberga i jego współpracowników wyraziłem już jakiś czas temu na Antyweb. Od tamtego momentu nie zmieniło się za wiele, Facebook nadal błądzi we mgle od czasu do czasu prezentując swoją wersję już od dawna obecnej na rynku usługi lub aplikacji. Mark Zuckerberg szasta pieniędzmi przygarniając do siebie co po niektórych rywali, ale chyba nareszcie ktoś zdobył się na to, by uświadomić mu, że nie da się wykupić całej konkurencji. Bo najprostszym sposobem na walkę o użytkownika jest tworzenie dobrych produktów, które staną się codziennością dla milionów. Facebook niestety spoczął na laurach i nie potrafi lub nie chce ruszyć naprzód.

Dla mnie nie mają znaczenia algorytmy, liczą się ludzie

Czy Facebook kiedykolwiek umożliwi swoim użytkownikom na wyświetlenie pełnej zawartości strumienia aktywności w kolejności chronologicznej? Nieistotne jest czy korzystam z tak zwanych "Top Stories" czy odwiedzam kategorię "Most Recent" wyświetlanych mi jest maksymalnie kilkanaście najnowszych wydarzeń dodanych na Facebooku przez osoby z kręgu moich znajomych. Nie potrzeba wiele wysiłku, by po kilku minutach powrócić do wydarzeń z poprzedniego dnia, tygodnia czy nawet miesiąca. Ten miszmasz tylko zniechęca do kolejnych odwiedzin, a niespójność serwowanych mi aktywności na ekranie komputera i telefonu potrafi tylko i wyłącznie zirytować - czyżbym miał przeglądać News Feeda jednocześnie na obydwu urządzeniach, by móc chociaż liczyć na to, że wśród wyselekcjonowanych specjalnie dla mnie postów znajdę coś co mnie zainteresuje? Problem ten dotyczy także osób nieposiadających więcej niż 50 znajomych na Facebooku - nawet wtedy magiczne algorytmy wiedzą lepiej czym będą oni zainteresowani i co powinni zobaczyć.

Nie tylko mobile!

Zakończona fiaskiem próba wdrożenia zupełnie nowego wyglądu News Feeda odbiła się czkawką Facebookowi na tyle, że desktopowa wersja serwisu dosłownie stanęła w rozwoju. Zamknięto aplikację Messenger dla Windows i nic nie wskazuje na to, by kiedykolwiek miała powrócić. A szkoda, bo ani okienka czatu, ani skrzynka odbiorcza nie grzeszą funkcjonalnością i to tylko wierzchołek góry lodowej problemów przeglądarkowego Facebooka. Tymczasem prezentowane są kolejne aplikacje mobilne jak Slingshot czy Rooms, wokół których zainteresowanie tak szybko znika jak się pojawia. Drogi Marku, czy interesują Was jeszcze użytkownicy Facebooka korzystający z komputerów?

Jak opisywał już w porannej prasówce Tomasz, Mark Zuckerberg szykuje się do sesji AMA, czyli Ask Me Anything. Swoje pytania można zamieszczać już teraz na specjalnie przygotowanym na tę okazję wydarzeniu, a liczba już tam umieszczonych jest liczona w tysiącach (w chwili powstania tekstu jest ich już ponad 4000).

Swoje wątpliwości co do braku pewności działań Facebooka i kolejnych decyzji podejmowanych przez Zuckerberga i jego współpracowników wyraziłem już jakiś czas temu na Antyweb. Od tamtego momentu nie zmieniło się za wiele, Facebook nadal błądzi we mgle od czasu do czasu prezentując swoją wersję już od dawna obecnej na rynku usługi lub aplikacji. Mark Zuckerberg szasta pieniędzmi przygarniając do siebie co po niektórych rywali, ale chyba nareszcie ktoś zdobył się na to, by uświadomić mu, że nie da się wykupić całej konkurencji. Bo najprostszym sposobem na walkę o użytkownika jest tworzenie dobrych produktów, które staną się codziennością dla milionów. Facebook niestety spoczął na laurach i nie potrafi lub nie chce ruszyć naprzód.

Dla mnie nie mają znaczenia algorytmy, liczą się ludzie

Czy Facebook kiedykolwiek umożliwi swoim użytkownikom na wyświetlenie pełnej zawartości strumienia aktywności w kolejności chronologicznej? Nieistotne jest czy korzystam z tak zwanych "Top Stories" czy odwiedzam kategorię "Most Recent" wyświetlanych mi jest maksymalnie kilkanaście najnowszych wydarzeń dodanych na Facebooku przez osoby z kręgu moich znajomych. Nie potrzeba wiele wysiłku, by po kilku minutach powrócić do wydarzeń z poprzedniego dnia, tygodnia czy nawet miesiąca. Ten miszmasz tylko zniechęca do kolejnych odwiedzin, a niespójność serwowanych mi aktywności na ekranie komputera i telefonu potrafi tylko i wyłącznie zirytować - czyżbym miał przeglądać News Feeda jednocześnie na obydwu urządzeniach, by móc chociaż liczyć na to, że wśród wyselekcjonowanych specjalnie dla mnie postów znajdę coś co mnie zainteresuje? Problem ten dotyczy także osób nieposiadających więcej niż 50 znajomych na Facebooku - nawet wtedy magiczne algorytmy wiedzą lepiej czym będą oni zainteresowani i co powinni zobaczyć.

Nie tylko mobile!

Zakończona fiaskiem próba wdrożenia zupełnie nowego wyglądu News Feeda odbiła się czkawką Facebookowi na tyle, że desktopowa wersja serwisu dosłownie stanęła w rozwoju. Zamknięto aplikację Messenger dla Windows i nic nie wskazuje na to, by kiedykolwiek miała powrócić. A szkoda, bo ani okienka czatu, ani skrzynka odbiorcza nie grzeszą funkcjonalnością i to tylko wierzchołek góry lodowej problemów przeglądarkowego Facebooka. Tymczasem prezentowane są kolejne aplikacje mobilne jak Slingshot czy Rooms, wokół których zainteresowanie tak szybko znika jak się pojawia. Drogi Marku, czy interesują Was jeszcze użytkownicy Facebooka korzystający z komputerów?

Do Q&A z Markiem Zuckerbergiem jeszcze tydzień. Livestream startuje 6 listopada o godzinie 22:00 polskiego czasu, więc jeśli jesteście zainteresowani odpowiedziami Zuckerberga na najciekawsze pytania możecie obejrzeć wszystko na żywo na tej stronie. Nagranie będzie dostępne do odtworzenia także w późniejszym czasie, jeżeli na ten wieczór macie już jakieś plany.

Zdjęcia: TheNextWeb, Forbes.

Do Q&A z Markiem Zuckerbergiem jeszcze tydzień. Livestream startuje 6 listopada o godzinie 22:00 polskiego czasu, więc jeśli jesteście zainteresowani odpowiedziami Zuckerberga na najciekawsze pytania możecie obejrzeć wszystko na żywo na tej stronie. Nagranie będzie dostępne do odtworzenia także w późniejszym czasie, jeżeli na ten wieczór macie już jakieś plany.

Zdjęcia: TheNextWeb, Forbes.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu