Microsoft

Microsoft nie pochwala decyzji Adobe. Wszechobecna chmura? Jeszcze nie teraz

Konrad Kozłowski
Microsoft nie pochwala decyzji Adobe. Wszechobecna chmura? Jeszcze nie teraz
10

Ogłoszenie decyzji podjętej przez Adobe stało się przyczyną sporego zamieszania w Sieci, gdzie pojawiły się przeróżne komentarze na temat planów firmy wobec dystrbucji własnego oprogramowania i usług. Czy jednak taki krok ku przyszłości wyjdzie Adobe na dobre? Czy jesteśmy gotowi na tak dużą zmianę?...

Ogłoszenie decyzji podjętej przez Adobe stało się przyczyną sporego zamieszania w Sieci, gdzie pojawiły się przeróżne komentarze na temat planów firmy wobec dystrbucji własnego oprogramowania i usług. Czy jednak taki krok ku przyszłości wyjdzie Adobe na dobre? Czy jesteśmy gotowi na tak dużą zmianę? Microsoft, ustami Clinta Pattersona, twierdzi że nie, ale kiedyś to nastąpi.

Clint w swoim wpisie na blogu korporacyjnym zauważył, że już rok temu firma Adobe poczyniła pierwsze przymiarki do podjęcia decyzji o oferowaniu swoich produktów jedynie w formie subsbrypcji, prezentując Creative Cloud, zaś wczoraj rezygnując ze sprzedaży na nośnikach fizycznych, potwierdziła swoje zaangażowanie w rozwój swojej platformy w chmurze. Zdaniem wielu taka forma dystrybucji jest przyszłością, inni twierdzą że klienci powinni mieć wybór i sami mogli decydować w jaki sposób będą nabywać oprogramowanie. Czy i jaką rolę w tej "chmurowej rewolucji" planuje odegrać Microsoft?

Na całe szczęście dla użytkowników, Microsoft wprowadzając Office 365 wcale nie zrezygnował z typowej dystrybucji swojego pakietu Office i w najbliższej przyszłości wcale się to nie zmieni. W notce na blogu czytamy, że to co oferuje Office 365, czyli dostępność zawsze najnowszej wersji oprogramowania i usług, możliwość instalacji oprogramowania na wielu urządzeniach oraz dodatkowe profity w postaci powierzchni dyskowej w SkyDrive i minut na koncie Skype są na tyle przyciągającą ofertą, że zainteresowanie nią stale rośnie. A już teraz Office 365 cieszy się sporym zainteresowaniem i nic dziwnego, przecież w porównaniu z pudełkową wersją pakietu jest to naprawdę atrakcyjna oferta.

Microsoft rozumie jednak, że przekonanie i proces przejścia użytkowników na taki sposób dystrybucji nie wydarzy się z dnia na dzień. Spodziewane jest jednak, że w ciągu najbliższej dekady popularność subskrypcji będzie regularnie rosła - aktualnie jedna czwarta osób wybierających pakiet Office wybrała właśnie Office 365.

Źródło: Office News, źródło grafiki: Microsoft.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu