8

Microsoft może zostać podwójnym przegranym

Kiedy Microsoft złożył ofertę zakupu Yahoo zapewne nie spodziewał się, że może w ten sposób umocnić pozycję swojego konkurenta czyli Google. Yahoo jest na dobrej drodze do podpisania umowy z Google na bazie której zda się całkowicie na reklamy google w wynikach wyszukiwania. Umowa taka może poprawić cash flow Yahoo nawet o miliard dolarów rocznie. […]

Kiedy Microsoft złożył ofertę zakupu Yahoo zapewne nie spodziewał się, że może w ten sposób umocnić pozycję swojego konkurenta czyli Google.

Yahoo jest na dobrej drodze do podpisania umowy z Google na bazie której zda się całkowicie na reklamy google w wynikach wyszukiwania. Umowa taka może poprawić cash flow Yahoo nawet o miliard dolarów rocznie.

Bardzo prawdopodobne, że tak optymistyczne zapowiedzi mogą skłonić udziałowców Yahoo do odwrócenia się od oferty MS (a wiemy, że Microsoft planował siłowe przejęcie Yahoo wykorzystując obawy udziałowców).

Gdybając, gdyby Microsoft przegrał swoją batalię o Yahoo i faktycznie swoimi działania doprowadził by do podpisania umowy między tą firmą a Google to moim zdaniem był by podwójnym przegranym. Przede wszystkim straci możliwość kupienia tak dużego i silnego gracza jakim jest portal Yahoo, a co gorsza „wepchnął” Yahoo w ręce Google.

Microsoft nie należy jednak do graczy którzy łatwo się poddają, jak wiemy wynajął już firmę lobbingową, która ma pomóc w przeprowadzeniu całej transakcji jeśli chodzi o zgodność z prawem (a przy okazji zapewne zwrócić uwagę na monopol Google w przypadku gdyby doszło do umowy z Yahoo)

Możliwy też jest scenariusz w którym umowa z Google nie przekona do końca akcjonariuszy i mimo wszystko odbędzie się siłowe przejęcie czyli zmiana zarządu firmy.

Niedługo upływa termin jaki Microsoft dał Yahoo na decyzję odnośnie oferty jaką złożyli.

Autorem zdjęcia jest Rober Scoble