Poczta Outlook nadal się ważną częścią środowiska pracy w wielu korporacjach. Dlatego też błędy aplikacji mogą znacznie wpłynąć na wydajność komunikacji pracowniczej. Microsoft właśnie naprawił jeden z błędów.

Użytkownicy Outlooka w wersji webowej oraz SharePoint Online mogą ostatnio doświadczać opóźnień lub niepowodzeń podczas korzystania z funkcji wyszukiwania. Firma Microsoft potwierdziła występowanie problemu i aktywnie pracuje nad jego całkowitym usunięciem.
Problemy z wyszukiwaniem w Outlooku
Problemy zostały oznaczone jako incydent EX1063763 w panelu administracyjnym Microsoft 365. Jak poinformowano, źródłem awarii są komponenty infrastruktury odpowiedzialne za przetwarzanie zapytań wyszukiwania użytkowników, które działały poniżej akceptowalnych progów wydajnościowych. Mówiąc prościej, użytkownicy próbujący skorzystać z opcji "wyszukaj", musieli długo czekać na wyniki albo nie mogli doczekać się ich wcale. Jest to szczególnie uciążliwe, gdy dziennie dostajemy setki wiadomości e-mail, więc ręczne przeszukiwanie skrzynki byłoby bardzo nieefektywne.
W najnowszym komunikacie zostaliśmy poinformowani, że Microsoft wdrożył częściową poprawkę, która powinna przynieść przynajmniej w pewnym stopniu załatać ten problem. Specjaliści firmy analizują nadal dane telemetryczne, by upewnić się, czy nie są konieczne dalsze optymalizacje.
Nasze dane telemetryczne wskazują, że usługa wróciła do normalnych progów wydajnościowych, a użytkownicy mogą zauważyć poprawę. Równolegle wdrażamy poprawkę, która ma poprawić parametry wydajności w krótkim okresie, przy jednoczesnym prowadzeniu dalszego monitoringu
Czytaj dalej poniżej
– czytamy w komunikacie Microsoftu.
To nie pierwszy raz w ostatnich miesiącach, gdy użytkownicy napotykają trudności związane z wyszukiwaniem w środowisku Exchange Online. W marcu firma rozwiązała incydent EX1035922, spowodowany błędem w kodzie, który uniemożliwiał działanie wyszukiwania w Outlooku – zarówno w wersji webowej, jak i w nowym kliencie aplikacji.
Obecnie sytuacja powoli się stabilizuje, ale Microsoft nie wyklucza, że konieczne będą dalsze kroki optymalizacyjne, aby całkowicie wyeliminować skutki awarii. Firma deklaruje kontynuację monitoringu oraz możliwe kolejne poprawki w nadchodzących godzinach lub dniach.
Grafika: depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu