Microsoft

Reklamy Microsoftu trafiają do Polski. Czym jest Microsoft Advertising?

Kamil Świtalski
0

Microsoft Advertising to po prostu reklamy od Microsoftu. Działają analogicznie do tych od Google z tą różnicą, że można je znaleźć w innych miejscach, niż usługi internetowego giganta.

Microsoft Advertising, wcześniej znane jako Bing Ads, Microsoft adCenter oraz MSN adCenter, to usługa oferująca przestrzeń reklamową w ramach wyszukiwarek Bing, Yahoo oraz DuckDuckGo. Usługa ma już swoje lata — i wielokrotnie zmieniała kształt oraz nazwy, jednak wspólnym mianownikiem jest to, że stoi za nią gigant z Redmond który stale jej dogląda. Jej początki sięgają drugiej połowy lat dwutysięcznych — jednak dotychczas były one niedostępne na polskim rynku. Teraz wszystko się zmienia. Microsoft poinformował, że ich reklamy trafiają na 29 nowych rynków. Od teraz można z nich skorzystać w:

  • Albanii
  • Andorze
  • Bośni
  • Bułgarii
  • Chorwacji
  • Cyprze
  • Czechach
  • Estonii
  • Grecji
  • Węgrzech
  • Islandii
  • Lichtenstein
  • Litwie
  • Luksemburgu
  • Malcie
  • Monako
  • Czarnogórze
  • Macedonii Północnej
  • Polsce
  • Portugalii
  • Rumunii
  • San Marino
  • Serbii
  • Słowacji
  • Słowenii
  • Republice Południowej Afryki
  • Turcji
  • Watykanie.

 

Wraz z tym startem dodano także wsparcie dla całego zestawu nowych języków — w tym również polskiego. Twórcy kampanii z wykorzystaniem Reklam Microsoftu otrzymają do swojej dyspozycji kilka formatów (m.in. tekstowe, responsywne i dynamiczne wyniki wyszukiwania, kampanie zakupowe) — i cały szereg opcji targetowania.

Biorąc pod uwagę jak niewielki jest w Polsce udział wspomnianych trzech wyszukiwarek, myślę, że będzie to dość niszowa sprawa. Przynajmniej póki co. Mimo wszystko sieciowi marketingowcy otrzymują kolejne narzędzie, dzięki któremu mogą poszukiwać potencjalnych zainteresowanych ich produktami.

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu