14

Michał Brański w mini wywiadzie dla Antyweb : internauci będą dalej korzystać ze znanych sobie marek

Już wiadomo, że połączenie portalu O2 z portalem Wirtualna Polska stworzy największą grupę portalową w Polsce. Plotki o tym planie pojawiły się już kilka miesięcy temu. Do przetargu o Wirtualną Polskę startowało kilka podmiotów ale ostatecznie O2 wsparte przez inwestora wygrało. W dniu w którym pojawiła się informacja potwierdzająca transakcje poprosiłem Michała o kilka słów […]

Już wiadomo, że połączenie portalu O2 z portalem Wirtualna Polska stworzy największą grupę portalową w Polsce. Plotki o tym planie pojawiły się już kilka miesięcy temu. Do przetargu o Wirtualną Polskę startowało kilka podmiotów ale ostatecznie O2 wsparte przez inwestora wygrało.

W dniu w którym pojawiła się informacja potwierdzająca transakcje poprosiłem Michała o kilka słów komentarza w postaci mini wywiadu do którego przeczytania was teraz zachęcam:

Czy to największa transakcja jaką przeprowadziłeś w życiu?

Mam nadzieję, że nie

Kiedy urodził się pomysł na tego typu operacje i kto był jego inicjatorem. Mówię o przejęciu WP razem z zewnętrznym finansowaniem ?

Pomysł zrodził się w głowie Jacka Świderskiego i on był motorem działań, szybko zaraził firmę entuzjazmem. Bardzo dużo pracy spadło na barki Krzyśka Sieroty, bowiem musiał udowodnić, że mamy kompetencje technologiczne, jak i wiemy, jak rozwijać technologie WP.

Jak prowadzi się rozmowy z inwestorem który ma przeznaczyć na twój pomysł setki milionów złotych? (możesz trochę opisać jak to wygląda – nie chodzi o szczegóły ale o kilka zdań ogólnych jak wygląda taki proces)

Wymaga opracowania na długo przed pierwszymi spotkaniami listy prawdopodobnych pytań, opracowania odpowiedzi, poparcia ich faktami z życia spółki lub z rynku.

Rozumiem, że za wcześnie jeszcze na pytania o to co zostanie, gdzie będą zmiany i co z portalami? Powiedz natomiast na ile czasy oceniasz proces integracji dwóch tak dużych portali?

Połączone firmy będą działać pod marką korporacyjną Grupa Wirtualna Polska, ale internauci będą dalej korzystać ze znanych sobie marek – wp.pl, o2.pl, Pudelek.pl, Nocoty.pl i tak dalej.

Na co tak naprawdę może liczyć nowa grupa? Gdzie oprócz liczb i megapanelu zyskujecie wartość i przewagę nad konkurencją?

Technologiczne zaplecze, uwspólniony development, wspólnie ponoszone nakłady na wideo i jakościowe dziennikarstwo.

Czy są rzeczy których nigdy nie mogłeś zrealizować pod marką o2 a teraz łącząc siły z WP stają się możliwe? Jeśli tak to czy możesz podać jakiś przykład

Są takie rzeczy, ale nie mogę nikogo naprowadzać. Chętnie za to posłucham sugestii czytelników Antywebu w komentarzach.

Wydaje się, że jeszcze niedawno „wasza trójka” skłonna była opuścić pokład o2 (poszukiwania kupca). Połączenie z WP to natomiast kilka lat ciężkiej pracy na wyniki. Skąd ta zmiana podejścia?

W początkach dekady szukaliśmy kupca, który pozwoliłby nam rozwinąć spółkę, dokonać transformacyjnych akwizycji, bądź wnieść obok pieniędzy know-how. Giełda służyła sfinansowaniu serii akwizycji. To kontynuacja tego kursu.

Czego się najbardziej obawiasz podczas operacji łączenia WP i 02?

Zbytniego pośpiechu i braku pokory, ale mamy w osobie szefa Rady Nadzorczej specjalistę od integracji. Sami też w całym tym procesie nauczyliśmy się szanować spuściznę WP.