Polska

Mega nowy panel. Czy coś się zmieniło? Całkiem sporo i jednocześnie niewiele

Grzegorz Marczak
Mega nowy panel. Czy coś się zmieniło? Całkiem sporo i jednocześnie niewiele
5

No i wreszcie mamy nowy megapanel. Wyniki wprawdzie z bardzo dużym opóźnieniem ale w końcu mamy. Przypomnę, że są to dane za kwiecień 2013. Pierwszy raz według nowych kryteriów odnośnie grupowania serwisów. Czy coś się zmieniło? Całkiem sporo i jednocześnie niewiele. Niewiele jeśli chodzi o now...

No i wreszcie mamy nowy megapanel. Wyniki wprawdzie z bardzo dużym opóźnieniem ale w końcu mamy. Przypomnę, że są to dane za kwiecień 2013. Pierwszy raz według nowych kryteriów odnośnie grupowania serwisów. Czy coś się zmieniło? Całkiem sporo i jednocześnie niewiele. Niewiele jeśli chodzi o nowe kryteria grupowania i całkiem sporo przez inne zmiany.

Przede wszystkim na połączenie sił zdecydowało się Gadu Gadu i Allegro, których właścicielem jest fundusz Naspers. Nie ma to więc związku tak naprawdę z nowymi zasadami grupowania choć mogło pomóc w decyzji na temat połączenia. Konsekwencje tej zmiany są widoczne na poniższych tabelkach przedstawiających wyniki za marzec i kwiecień 2013. Połączony ruch GG i Allegro stworzył drugą grupę w Polsce jeśli chodzi o zasięg. Oznacza to dla obu podmiotów szansę na większe budżety i lepsze kampanie reklamowe.

Z innych niespodzianek, w top20 nagle pojawiło się adobe.com z wynikiem ponad 4 miliony RU (aktualizacja flasha , promocja na zakup pakietu?) oraz grupa Cyfrowy Polsat.

Można też zauważyć, że niezmienione grupy w porównaniu do marca 2013 nagle wszystkie mniej lub bardziej ale zyskały jeśli chodzi o zasięg. Jest to spowodowane zmianami w metodologii badania (odnośnie RU i mobile web). Jest to jednak ponoć jedynie korekta metodologii i nie należy tego traktować jako realnych wzrostów.

Zachowanie w miarę stabilnych pozycji wszystkich większych grup w Polsce oznacza natomiast, że każdy albo włożył należyty wysiłek żeby sprostać nowym kryteriom grupowania (Interia i Chomikuj jest tutaj dobrym przykładem) albo też ruch był już w takim stopniu "własny", że utrata przystawek niewiele zmieniał.

Jednym chyba większym wyjątkiem jest tutaj kategoria tematyczna Nowe Technologie, gdzie na pozycję lidera wróciły zasłużenie Dobreprogramy.pl, wcześniej pozycję lidera piastowała Interia. Głównie za sprawą "dzierżawy ruchu" od elektroda.pl. Teraz elektroda występuje jako samodzielny podmiot przez co sporo pozmieniało się w tej kategorii tematycznej.

Zobaczcie zresztą sami, oto najnowsze wyniki tej kategorii tematycznej:

Dlaczego Interia oddała lidera w technologiach? Tak naprawdę jeśli chodzi o zyskowność segmentów to Technologie niestety nie są na najwyższej pozycji. Nadal oczywiście warto ten segment pielęgnować ale widać nie na tyle aby trudzić się w taką zabawę jak z Chomikuj.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Internetbranżamegapanel