Felietony

Media społecznościowe coraz mniej popularne na komputerach stacjonarnych

Marcin Kamiński
Media społecznościowe coraz mniej popularne na komputerach stacjonarnych
Reklama

Coraz mniej czasu poświęcamy na korzystanie z mediów społecznościowych na komputerach stacjonarnych. Tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych ...

Coraz mniej czasu poświęcamy na korzystanie z mediów społecznościowych na komputerach stacjonarnych. Tak przynajmniej wynika z badań przeprowadzonych przez Experian Marketing Services. Jak pokazuje raport, użytkownicy internetu ze Stanów Zjednoczonych, Anglii czy Australii potwierdzają jeden trend - social media są coraz mniej popularne na komputerach stacjonarnych. Zamiast korzystać z Facebooka czy Twittera, coraz chętniej czytamy nowe wiadomości oraz robimy zakupy w sklepach internetowych.

Reklama

W roku 2012 posiadacze komputerów stacjonarnych ze Stanów Zjednoczonych przeznaczali na media społecznościowe 27% czasu spędzanego przy urządzeniu. Mówiąc inaczej, w każdej godzinie korzystania z komputera 16 minut przeznaczane było na serwisy takie jak Facebook, Twitter, Instagram czy Pinterest. Czy to dużo? Być może, jednak gdyby porównać statystyki z rokiem 2011 okazuje się, że czas wykorzystania social mediów na urządzeniach stacjonarnych spadł o 3 procent. Podobną tendencję daje się zauważyć także w innych krajach, m. in. w Wielkiej Brytanii i Australii.


Podczas gdy czas użycia mediów społecznościowych na komputerach stacjonarnych delikatnie spada, w jego miejsce wkradają się dwie czynności, które wykonujemy częściej niż w latach ubiegłych: czytanie najświeższych wiadomości ze świata oraz robienie zakupów za pośrednictwem sklepów internetowych.

Jak wygląda wykorzystanie social media na urządzeniach mobilnych? W pierwszym kwartale 2013 roku posiadacze smartfonów i tabletów ze Stanów Zjednoczonych na media społecznościowe przeznaczali ok. 15 procent czasu korzystania z tych urządzeń. Tylko jedna czynność jest bardziej popularna i wykonywana częściej przez użytkowników urządzeń mobilnych - mowa o wysyłaniu i odbieraniu wiadomości e-mail, które zajmują aż 23% czasu obcowania z telefonem lub tabletem.

Podsumowując wygląda na to, że Facebook bardzo dobrze robi koncentrując się na urządzeniach mobilnych, serwując na nie coraz to nowe rozwiązania i oprogramowanie - to na smartfonach i tabletach częściej korzystamy z serwisów społecznościowych. Z kolei wzrost zainteresowania wiadomościami i zakupami to dobra informacja dla portali, serwisów z aktualnościami, jak i całej branży e-commerce.

Źródło: Cnet

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama