Google "materializuje" kolejną usługę. Tym razem odświeżony interfejs trafia do mobilnej wersji wyszukiwarki, co najprawdopodobniej jest zaledwie pier...
Material Design również w wyszukiwarce Google. Trzeba przyznać, że wygląda naprawdę dobrze
Google "materializuje" kolejną usługę. Tym razem odświeżony interfejs trafia do mobilnej wersji wyszukiwarki, co najprawdopodobniej jest zaledwie pierwszym krokiem w całym procesie redesignu usługi. Czy Material Design sprawdzi się również w takiej roli i jakie nowości wniesie za sobą do wyszukiwarki na smartfonach i tabletach?
Material Design w mobilnej wersji wyszukiwarki nie jest jakoś szczególnie wyszukany. Google ograniczył się do wprowadzenia wyraźnie akcentowanego błękitnego koloru, w którym utrzymane są elementy Grafu Wiedzy, a także górna belka przypięta do ekranu przy przewijaniu. Wygląda to na pewno o wiele barwniej niż dotychczas, a muszę przyznać, że dodaje wynikom wyszukiwania nawet trochę charakteru. Oczywiście nie mogło zabraknąć tez towarzyszących wszystkim czynnościom subtelnych animacji, które są pewną wizytówką Material Design. W tym wypadku mają one postać skalujących się obrazków, najeżdżających na siebie kafelków oraz umiarkowanych efektów 3D imitujących spłaszczone warstwy leżące na sobie.
O redesignie informuje serwis Android Police, który dodatkowo natknął się na zlecenie od Google'a w serwisie Amazon Mechanical Turk, w którym internauci mogą zarabiać w zamian za wykonywanie prostych testów wybranych usług. Wygląda na to, że kalifornijski koncern ciągle testuje nowy interfejs. Tymczasem u niektórych użytkowników został on już aktywowany, co może sugerować, że domyślne uaktywnienie wyników wyszukiwania w stylu Material Design nie jest wcale perspektywą tak odległą, jakby to się mogło wydawać.
Niestety nic nie wskazuje na to, aby Google Search w stylu Material Design oferowało cokolwiek nowego poza wrażeniami wizualnymi. Nie jest to też jakaś wielka rewolucja, jeśli chodzi o User Experience. Raczej subtelny lifting, który ma sprawić, że usługa zostanie stylistycznie dopasowana do innych i tym samym pozwoli Google'owi utrzymać spójność w swoim portfolio usług. Z drugiej strony, czy mobilna wyszukiwarka potrzebuje jakiejkolwiek rewolucji? Wprowadzone zmiany wydają się być jak najbardziej wystarczające, by wyniki prezentowały się czytelnie i nowocześnie.
Nie wiadomo, kiedy nowa wersja wyszukiwarki trafi do użytkowników. Tak naprawdę nie możemy być w zasadzie pewni, że w ogóle opuści fazę testów. Sam mam pewne obawy, czy w tym wypadku odzwierciedlenia nie znajdzie reguła "lepsze jest wrogiem dobrego". Trzeba jednak przyznać, że redesign prezentuje się całkiem przyjemnie i na pierwszy rzut oka wydaje trafiony. Ciekaw jestem, czy w praktyce zrobi równie dobre wrażenie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu