Sprawdź jaki laptop Intel Evo jest najlepszy dla Ciebie Więcej
Moje przemyślenia

Marki rosną na Google+ o 1400%. W jeden miesiąc!

MK
Marcin Kamiński
19

W momencie uruchomienia przez Google swojego serwisu społecznościowego, firmy i marki nie miały możliwości prowadzenia tam swoich komercyjnych profili. Sytuacja ta zmieniła się dopiero w listopadzie 2011 roku. Od tamtego czasu firmowe profile na Google+ notują ogromny wzrost. Jak pokazuje najnowsze...

W momencie uruchomienia przez Google swojego serwisu społecznościowego, firmy i marki nie miały możliwości prowadzenia tam swoich komercyjnych profili. Sytuacja ta zmieniła się dopiero w listopadzie 2011 roku. Od tamtego czasu firmowe profile na Google+ notują ogromny wzrost. Jak pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez firmę BrightEdge, zaledwie w jeden miesiąc liczba fanów największych stu marek na G+ wzrosła o 1400%! Jeszcze w grudniu setkę najpopularniejszych profili prowadzonych przez marki lubiło łącznie 220,000 osób, w styczniu zaś liczba ta wyniosła już 3,1 miliona!

Tempo wzrostów na Google+ jest naprawdę imponujące. O liczbach z końca 2011 roku możecie przypomnieć sobie pod tym adresem. Najbardziej lubiana marka H&M ma obecnie przeszło 462,000 fanów, czyli dwukrotnie więcej niż w sumie cała setka najpopularniejszych marek pod koniec ubiegłego roku. Wedle specjalistów obserwowany trend jest naturalny – możliwość zakładania firmowych profili pojawiła się stosunkowo niedawno, obecnie trwa więc masowe zdobywanie fanów. Po uzbieraniu odpowiedniej grupy, firmy będą mogły zacząć myśleć o angażowaniu swoich fanów i organizowaniu ciekawych konkursów i promocji.

Dla Google+ działalność prowadzona przez marki na łamach tego serwisu społecznościowego jest bardzo ważna. To właśnie firmowe profile mogą napędzać ruch na stronie, a także budować konkurencję w stosunku do Facebooka, postrzeganego jako idealne miejsce do promocji. Do możliwości oferowanych przez serwis Zuckenberga Google+ jeszcze dużo brakuje, jednakże tak widoczny wzrost liczby fanów może być momentem przełomowym.

Na koniec ciekawa uwaga autorów raportu pozwalająca pojąć skalę tego, co dzieje się na Google+ w zestawieniu do najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata – Facebooka. Liczba osób angażujących się w rozmowy na profilach 100 najbardziej popularnych marek na Google+ stanowi zaledwie jeden procent wielkości Facebooka…

Przy okazji zachęcamy do dodania Antyweb do Kręgów na Google+.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Google