mapy google
1

Google chce, by w Mapach pojawiało się więcej reklam

Nie da się ukryć, że w dzisiejszym świecie wszystko kręci się wokół pieniądza. Google szuka kolejnych sposobów zarobienia i po reklamach w telewizorach, czy Asystencie, przyszła pora na kolejne narzędzie, z którego każdego dnia korzystają miliony ludzi na całym świecie.

O tym, że Google przymierza się do wyświetlania reklam na telewizorach z systemem Android, pisaliśmy kilka dni temu. Telewizory Sony Bravia i inne urządzenia z tym systemem zaczęły wyświetlać sponsorowane treści po najnowszej aktualizacji oprogramowania. W tym samym czasie w Stanach Zjednoczonych pojawiła się nowa wersja Asystenta Google, w której również pojawiły się reklamy — tym razem w wynikach wyszukiwania. Wygląda na to, że następnym narzędziem, w którym pojawią się tego typu rozwiązania, będą Mapy Google.

mapy google

Zobacz też: Reklamy w telewizji i w telewizorze. Android TV z funkcją sponsorowanych treści

Reklamy w Mapach Google to żadna nowość i towarzyszą użytkownikom tej aplikacji od lat. Jak możemy przeczytać na stronach Google, „reklama na Mapach Google jest skuteczną metodą na pozyskanie lokalnych klientów, którzy szukają w internecie różnych produktów i usług. Lokalni przedsiębiorcy mogą reklamować swoje biznesy i po zapłaceniu za reklamę w Mapach Google, użytkownikowi wyświetli się ona w dwóch miejscach: pod paskiem wyszukiwania oraz na samej mapie. Philipp Schindler, Chief Business Officer w Google dostrzega potencjał leżący w dodatkowej monetyzacji reklam wyświetlanych w Mapach, ale nie chce, by te pojawiały się w najważniejszym jej narzędziu — samej nawigacji. Firma nie chce ryzykować i wie, że tego typu zabiegi spotkają się z ogromną krytyką społeczności. Woli więc skupić swoją uwagę na innych aspektach Map i innych elementach składowych aplikacji.

Google szuka nowych sposobów wyświetlania reklam w aplikacji Mapy, jednak w chwili obecnej nie są zdradzane żadne szczegóły na temat ich wdrożenia. Wiemy natomiast, że firma nie chce zasypywać użytkowników niezliczoną ilością materiałów i banerów sponsorowanych i chciałaby to rozwiązać w taki sposób, by nie były one natarczywe.

Źródło: 9to5google