10

Reklamy w telewizji i w telewizorze. Android TV z funkcją sponsorowanych treści

Chyba wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do reklam telewizyjnych. Możemy je oglądać, ignorować lub zmieniać kanał. A co powiecie na wyświetlanie ich w systemie telewizora? Google wprowadza nieprzyjemne rozwiązania do Android TV

Reklamy wyświetlane na samych telewizorach bez oglądania programów telewizyjnych, seriali, czy filmów nie są czymś nowym. Już w 2015 r. Samsung został przyłapany na tym, że w systemie umieścił rozwiązania pozwalające na przerywanie treściami reklamowymi czynności wykonywanych na telewizorze — np. przy odtwarzaniu wideo z dysków zewnętrznych. Co prawda firma stwierdziła, że to błąd w oprogramowaniu, ale niesmak pozostał.

Zobacz też: Samsung: reklamy w naszych Smart TV pojawiły się w wyniku błędu

Kilka tygodni temu Vizio, drugi największy producent telewizorów na rynku amerykańskim, poinformował o pracach nad zunifikowanym systemem wyświetlania spersonalizowanych reklam na ekranie głównym telewizorów. O projekcie OAR poczytacie we wpisie Alberta Koniec z denerwującymi reklamami w telewizji. Wszystko dzięki Smart TV.

Źródło: https://www.reddit.com/user/AtHeartEngineer

Źródło: https://www.reddit.com/user/AtHeartEngineer

Reklamami w samych telewizorach zainteresowało się także Google. Android TV, które spotkamy między innymi w urządzeniach Sony Bravia, Xiaomi Mi Box, Nvidia Shield TV pozwala w najnowszej aktualizacji zaczął wyświetlać dodatkowe kafelki sugerujące i polecające treści i aplikacje. Niby nic poważnego, gdyż konkurencja również oferuje podobne rozwiązania. Jednak w przypadku telewizorów Samsunga użytkownicy mogą zrezygnować z wyświetlania tego typu treści. Aktualizacja Android TV, która została wypuszczona na przestrzeni kilku ostatnich tygodni takiego wyboru nie daje.

Jedyną opcją pozostaje modyfikacja plików systemowych i odinstalowanie aktualizacji Android TV Core Services, która odpowiada między innymi za wyświetlanie elementów interfejsu na ekranie telewizora. W pomocy technicznej poświeconej telewizorom Bravia możemy przeczytać, że za kanał „Sponsorowane” wyświetlający reklamy aplikacji i treści odpowiada Google i nie ma możliwości ręcznego usuwania wyświetlanych kafelków. Rozwiązaniem może być stworzenie ograniczonego profilu, który pozwala na wybór wyświetlanych na ekranie telewizora elementów.

Google w oświadczeniu przesłanym XDA mówi, że jest to program pilotażowy, który ma pomóc użytkownikom telewizorów z Android TV w odkrywaniu aplikacji i interesujących treści.

Źródło: XDA