Właściciele małych biznesów kochają Facebooka. Taki wniosek można wysnuć patrząc na infografikę przedstawiającą sposób wykorzystania mediów społecznoś...
Mali przedsiębiorcy kochają Facebooka, ale Google+ i Pinteresta omijają szerokim łukiem
Właściciele małych biznesów kochają Facebooka. Taki wniosek można wysnuć patrząc na infografikę przedstawiającą sposób wykorzystania mediów społecznościowych przez niewielkie firmy. Aż 90% małych przedsiębiorstw jest obecnych na Facebooku, a 70% na Twitterze. Takie serwisy jak LinkedIn, Google+ czy popularny ostatnio Pinterest nie są obiektem zainteresowania mniejszych przedsiębiorców, którzy wolą postawić na najbardziej znane media.
Jak wygląda wykorzystanie mediów społecznościowych przez małe firmy? Przeciętnie administratorzy firmowych profili poświęcają około 6 godzin na media społecznosciowe w tygodniu – taki przedział wskazało 43% ankietowanych spośród 500 badanych firm. 25% osób udzieliło odpowiedzi, że poświęca na social media od 6 do 10 godzin tygodniowo. Zaledwie 7% przyznało, że poświęcają ponad 20 godzin w każdym tygodniu na pisanie, udostępnianie i dyskusję na temat swojej firmy. Obsługą profilu na Facebooku czy Twitterze, te serwisy wykorzystywane są bowiem najchętniej, niejednokrotnie zajmuje się sam właściciel lub kierownik. Co interesujące, aż 1/3 z dyrektorów deklaruje, że chciałaby poświęcaj mniej czasu na media społecznościowe niż dotychczas.
66% małych firm przyznaje, że poświęca więcej czasu i nakładów do obsługi social media niż jeszcze rok temu. Nieco ponad połowa niewielkich przedsiębiorstw posiada również własnego bloga, prezentując na nim najświeższe informacje z życia firmy. Ile trwa tworzenie jednego wpisu na bloga? W przypadku 45% ankietowanych od 1 do 3 godzin – jedynie 16% firm jest w stanie poświęcić na przygotowanie jednego wpisu ponad 180 minut.
Do czego małe przedsiębiorstwa wykorzystują media społecznościowe? Najczęściej do publikowania i poszukiwania treści. Dalej wśród odpowiedzi znalazły się: edukacja, analizy, podgląd konkurencji oraz odpowiedzi na zadawane pytania. Czy niewielkie firmy są skłonne zapłacić na taką aktywność? Tak – 36% uiszcza opłatę za dostęp do narzędzi analizujących ich działania w social media, a blisko 60% małych przedsiębiorców wydaje więcej niż 26 dolarów miesięcznie na obsługę Facebooka i podobnych mu serwisów.
Źródło: VentureBeat
Źródło obrazka: Thegetsmartblog.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu