Lojalność względem marki to duża rzecz. Firmom zależy przecież nie tylko na tym by sprzedać produkt, ale by regularnie sprzedawać ich coraz więcej. A nie ma na świecie absolutnie nic lepszego, niż marketing szeptany: ten tradycyjny, wynikający ze szczerych poleceń.
Lojalność klientów nie zna granic! To nie Apple użytkownicy są najwierniejsi, zaskoczeni?
Jakie firmy mogą liczyć na największą lojalność ze strony użytkowników? Lista jest dość długa, ale król jest jeden. I jest nim... Netflix!
Netflix — to właśnie tej firmie użytkownicy są najwierniejsi
Od lat panuje przekonanie, że to Apple ma najwierniejszych fanów — ironicznie nazywanych owcami. Okazuje się jednak, że to nie gigant z Cupertino jest numerem jeden w ostatnim czasie nie jest ani Apple, ani ich największy rywal na rynku smartfonów premium — Samsung. Na pierwszym miejscu jest... Netflix!
"Jeśli chodzi o lojalność wobec marki, Samsung pokonuje Apple pod względem świadomości, z wynikami odpowiednio 1,01 i 0,82. Ale jeśli chodzi o reputację i wrażenie, Apple plasuje się znacznie wyżej niż jego koreański konkurent, który wypada słabo zwłaszcza pod względem stabilności marki z wynikiem zaledwie 1,15 w porównaniu do 2,62 Apple". -- informują badacze z brytyjskiej firmy energetycznej, technologicznej i prawnej Bionic.
Z ostatnich badań wynika też, że aż 92,6% użytkowników planuje pozostać przy smartfonach Apple wybierając kolejne urządzenia. U Samsunga liczba ta nie wygląda aż tak spektakularnie — i mowa "tylko" o 74,6%. To tylko nie bez powodu dałem w cudzysłów — mowa bowiem o wyniku, którego wielu konkurentów gigantowi bez wątpienia może pozazdrościć.
Ale badanie składające się ze świadomości marki, lojalności oraz wrażenia i reputacji sprawiają, że to właśnie Netflix zyskuje najwyższą wartość — 78.57/100. Przebija Apple na każdym z tych pól. Ale poza tym że Apple jest numerem dwa, na liście w pierwszej dwudziestce znalazły się jeszcze Amazon (numer trzy) oraz Microsoft (numer jedenaście).
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu