Felietony

Listonic wprowadza kolejne ciekawe modele biznesowe

Grzegorz Marczak
Listonic wprowadza kolejne ciekawe modele biznesowe
Reklama

Prosta mobilna lista zakupów jaką jest Listonic, to moim zdaniem jedna z lepiej wykonanych polskich aplikacji mobilnych. Mimo iż do samego pomysłu...

Prosta mobilna lista zakupów jaką jest Listonic, to moim zdaniem jedna z lepiej wykonanych polskich aplikacji mobilnych.
Reklama

Mimo iż do samego pomysłu listy na telefonie nigdy się nie przekonałem, to jednak wrażenie na mnie robi jak serwis ten walczy o swoje miejsce na rynku i jak prężnie się rozwija.

Zmiany jakie wprowadzone są w najnowszej wersji zapowiadają się naprawdę ciekawie. Przede wszystkim od teraz promocje z hipermarketów będą dopasowywane do naszej listy zakupów. Oznacza to, że jeśli dla przykładu na liście mamy chleb i ziemniaki to Listonic przeszuka i wyświetli nam przy tej pozycji najlepsze oferty z hipermarketów dla tych produktów. Dodatkowo oczywiście będzie można w osobnym oknie przeglądać gazetki promocyjne ze sklepów. Zaczynają z Realem, następne firmy są natomiast "w realizacji".


Kolejna rzecz to wspólna akcja Listonic i Empik.com, gdzie użytkownik na wybrane pozycje dostanie ekskluzywny rabat - mówimy tutaj o książkach, filmach i muzyce. Akcja jest już promowana przez Empik.com także zakładam, że można będzie korzystać z upustów zaraz po aktualizacji aplikacji.

Ostatnią nowością jest wprowadzenie do aplikacji skanera kodów, dzięki któremu szybciej i łatwiej dodamy daną pozycję do listy zakupów czy tez sprawdzimy ceny w marketach online. Tak naprawde jednak cała zabawa ze skanowaniem polega na tym, że w momencie wyświetlania informacji o produkcie dany producent będzie miało możliwość podać dodatkowe informacje, których nie ma na opakowaniu. Może to być recenzja produktu, informacja o stronie na Facebooku itp.

Te trzy nowe rzeczy, są to tak naprawdę całkowicie nowe modele biznesowe jakie chce wdrożyć Listonic. Rozmawiałem na ten temat chwilę z Filipem i plany jakie mają oraz ich pomysły na biznes są naprawdę ciekawe (a niektóre z nich nie są widoczne). Na przykład zarabiają na współpracy z Master Card, organizują konkursy kulinarne (guzik dodawania do Listonica podobno nieźle się spopularyzował na blogach kulinarnych) itp. Dużo w tym wszystkim kombinowania ale cel jest jeden - osiągnięcie takiego poziomu w którym przychody będą większe od kosztów :) Ponoć jest szansa, że uda im się zrealizować ten cel w przyszłym roku.

Jeśli chodzi o klasyczne statystyki to też jest już całkiem ciekawie. Llistonic ma ponad 120 tysięcy zarejestrowanych użytkowników. Miesięcznie tworzone jest 40 tysięcy list zakupów na których średnio jest ponad 10 produktów.

Listonic zaczynał od listy zakupów - teraz zmienia się w narzędzie wspierające zakupy, czy też proces zakupowy. Ciekawie to wygląda i mam nadzieję, że będą z tego spodziewane pieniądze.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama