0

Linkedin rozważnie z ludźmi biznesu.

Linkedin czyli serwis networkingowy dla biznesu musi reagować na sytuację na rynku. Głównym zagrożeniem nieoczekiwanie staje się serwis początkowo dedykowany studentom czyli Facebook. Reakcją linkedin na poczynania konkurencji jest również uruchomienie platformy dla developerów – pisałem o tym wcześniej wspominając jednocześnie, że trzeba być ostrożnym mając typowo biznesową grupę użytkowników. W wywiadzie dla New York […]

Linkedin czyli serwis networkingowy dla biznesu musi reagować na sytuację na rynku. Głównym zagrożeniem nieoczekiwanie staje się serwis początkowo dedykowany studentom czyli Facebook.

Reakcją linkedin na poczynania konkurencji jest również uruchomienie platformy dla developerów – pisałem o tym wcześniej wspominając jednocześnie, że trzeba być ostrożnym mając typowo biznesową grupę użytkowników.

W wywiadzie dla New York Times CEO serwisu Linkedin przedstawił strategię rozwoju platformy developerski. Pierwsza najważniejsza informacja jest taka, że Linkedin będzie decydował o tym jakie firmy i osoby zostaną dopuszczone do platformy – oznacza to, że nie będzie to tak jak w przypadku Facebook otwarte dla wszystkich środowisko. Kolejna sprawa dotyczy potencjalnych zysków z dodatków do linkedin, autorzy tychże dodatków będą dzielić się zyskami z serwisem.

Planowane przychody Linkedin na przyszły rok to 75-100 milionów dolarów, średnia pensja użytkownika tego serwisu osiąga 140 tysięcy dolarów.

Biorąc te fakty pod uwagę, autorzy Linkedin podjęli słuszną decyzję odnośnie pełnej kontroli nad developmentem dodatków – w innym przypadku typowo biznesowi użytkownicy mogli by zostać zasypani kompletnie zbędnymi dodatkami, które jedynie zaśmiecały by serwis.

Oczywiście dobry pomysł, z dobrym modelem biznesowym (który pozwoli obu stroną osiągać zysk z współpracy) na pewno nie natrafi na duże opory ze strony Linkedin (a jak widać po średnich dochodach użytkownika serwisu mamy do czynienia z dość zamożną grupą, która jest w stanie zapłacić za ciekawe rzeczy więcej niż przeciętny internauta).

Strategia rozwoju platformy Linkedin jest bardzo zbliżona do strategii jaką przyjął serwis fotka w związku z otwarciem na zewnętrzny development swojego serwisu. (dla przypomnienia – developerzy chcący stworzyć dodatek do fotka.pl będą musieli przekonać autorów serwisu o tym, że mają ciekawy pomysł z przejrzystym modelem biznesowym)