3

LinkedIn kontratakuje i otwiera swoją platformę?

Popularność serwisu społecznościowego Facebook na pewno jest powodem do zmartwień dla właścicieli Linkedin. Wprawdzie wydawać by się mogło, że serwisy te działają w dwóch różnych kategoriach wiekowych – ale różnica ta w bardzo szybkim tempie może zostać zniwelowana. Autor bloga allfacebook bardzo słusznie zauważa, że facebook staje się powoli miejscem również do kontaktów biznesowych. Wyobraźmy […]


Popularność serwisu społecznościowego Facebook na pewno jest powodem do zmartwień dla właścicieli Linkedin. Wprawdzie wydawać by się mogło, że serwisy te działają w dwóch różnych kategoriach wiekowych – ale różnica ta w bardzo szybkim tempie może zostać zniwelowana.

Autor bloga allfacebook bardzo słusznie zauważa, że facebook staje się powoli miejscem również do kontaktów biznesowych. Wyobraźmy sobie sytuację w której facebook wprowadzi możliwość odróżniania profilu typowo biznesowego od profilu który stworzony jest po to aby szukać i budować relacje towarzyskie. W sytuacji takiej w bardzo łatwy sposób stanie się on miejscem w którym będziemy mogli realizować zarówno nasze biznesowe jak i prywatne potrzeby.


180,000 nowych kont dziennie


Linkedin dostrzega jednak zagrożenie, wprawdzie jego 11 milionowo biznesowa społeczność to nadal niezmiernie silny filar (dziennie przybywa ok. 180 tyś użytkowników) ale reagować muszą szybko – jedną z takich reakcji może być otworzenie się swojej platformy na zewnętrzne aplikacje. Facebook zrobił ten krok miesiąc temu i od tamtej pory wszystkie liczące się serwisy na świecie potworzyły już swoje dodatki do tego serwisu społecznościowego.

Otwarcie platformy linkedin to na razie tylko plotka – osobiście jednak uważam, że autorzy powinni jak najszybciej zdecydować się na taki krok ponieważ facebook może w bardzo szybko stać się dla nich dużym problemem.

Oczywiście gdyby hermetyczny do tej pory LinkedIn zdecydował się na otworzenie swojej platformy było by to zapewne wydarzenia równie głośne w internecie jak otwarcie na świat zewnętrznych aplikacji przez facebook.

LinkedIn musi być jednak ostrożny – społeczność typowo bizesowa może nie być do końca zadowolona z pojawiających się dodatków, które często będą miały mało biznesową funkcjonalność.