Niezgrani

The Legend of Zelda: Breath of the Wild — Mini Poradnik

Artur Janczak
The Legend of Zelda: Breath of the Wild — Mini Poradnik
4

Firma Nintendo dostarczyła na premierę konsoli Switch naprawdę duży otwarty świat w postaci The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Produkcja ta jest pełna różnych mechanik, zbieractwa i wiele więcej, przez to od pierwszych minut może przytłoczyć graczy, którzy nie mieli styczności z podobnymi tytułami. Mam dla was kilka przydatnych informacji, które mogą pomóc, jeżeli jesteście zainteresowani najnowszymi przygodami Linka i Zeldy. Ten mini poradnik nie zawiera spoilerów fabularnych, dlatego nie musicie się martwić, że przez przypadek poznacie jakieś istotne fakty dotyczące wątku głównego. Mimo to, dla części z was zawarte porady mogą nieco za dużo zdradzać, szczególnie jeżeli ktoś chce wszystko odkryć samemu. Dlatego małe ostrzeżenie, zanim zaczniecie czytać. Zadaniem materiału jest jedynie wyjaśnić kilka aspektów, z którymi ktoś może mieć problem na początku zabawy.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild różni się od poprzednich odsłon serii. Twórcy nie dodali do swojej produkcji obszernego samouczka, a także nie wyjaśniają szczegółowo danych elementów rozgrywki i zawartych w tytule mechanik. Gracz zaczyna w Great Plateau i od razu można w pełni eksplorować cały świat, który jest pełen tajemnic, niespodzianek oraz niebezpieczeństw. Dlatego też warto wiedzieć o kilku rzeczach, zanim postanowicie wyruszyć w swoją podróż po Hyrule. Poradnik tyczy się wersji na Nintendo Switch, ale będzie równie przydatny na Wii U.

Naucz się podstawowych technik bohatera. Link posiada całkiem dużą liczbę kombinacji ataków i sposób do obrony z wykorzystaniem ekwipunku oraz innych elementów. Wydaje się, że mało rzeczy ogranicza naszego bohatera, a im bardziej kombinujecie, tym lepsze efekty można uzyskać.

DEFENSYWA

  • Przytrzymanie lewego triggera (ZL) pozwala protagoniście na trzy rzeczy: uniki, gardę i oznaczenie konkretnego celu.
  • Jeżeli chcemy uniknąć ataku wroga, możemy, trzymając ZL odskoczyć w lewo, prawo i do tyłu za sprawą przycisku X. Akcja ta wykonana tuż przed ciosem przeciwnika uruchomi spowolnienie czasu, gdzie używając kilkukrotnie Y, zadajemy oponentowi duże większe obrażenia.
  • Posiadając tarczę i przytrzymując ZL, trzymamy gardę, dzięki której druga strona nie zabierze nam serc (odpowiednik HP) lub zredukuje atak o konkretny procent.
  • Sama tarcza pozwala także na odbicie strzały, a nawet i promienia skierowanego w protagonistę, ale podobnie jak z perfekcyjnym unikiem, należy taki ruch zrobić w ostatnich sekundach za sprawą przycisku A.
  • Do przeciwników lub zwierzyny można się skradać, wystarczy wcisnąć lewą gałkę. Samo chodzenie po cichu nie wystarczy, należy chować się za otoczeniem i z rozwagą podchodzić do celu. Istnieje dzięki temu spora szansa na niespodziewany atak na oponenta.
  • W dowolnym momencie walki gracz może wejść do inwentarza (przycisk +) i uzupełnić sobie życie. Wtedy gra zostaje zatrzymana i nie trzeba się martwić, że zaraz pojawi się napis Game Over.

OFENSYWA

  • Zwykłe ataki wykonujemy za sprawą Y. Można przytrzymać ten przycisk, aby zadać większe obrażenia, ale to zabiera nieco staminy. Ciosy można zadawać z każdej strony, także w podskoku lub z powietrza.
  • Przytrzymując prawy trigger (ZR) bohater wyciąga łuk. Celować można za sprawą prawej gałki lub odpowiednio poruszając Joy-Conem.
  • Najlepiej strzelać w głowę, gdyż wtedy zadajemy największe obrażenia. Dzięki temu często przeciwnik będzie przez chwilę ogłuszony i bezbronny.
  • Broń można zmienić, przyciskając prawą strzałkę na lewym Joy-Conie. Jeżeli trzymamy łuk to do wyboru mamy tego typu przedmioty. Używając miecza, topora i innych poruszamy się po takim inwentarzu. W przypadku włączenia lewej strzałki Link zmienia rodzaje strzał lub tarcze.
  • Dolna strzałka przywołuje konia, natomiast górna pozwala wybrać jedną z mocy runicznych.
  • Podobnie jak w przypadku defensywy, także podczas ataku warto wejść do inwentarza i wypić eliksir lub zjeść coś, aby móc zadawać większe obrażenia bądź poprawić statystyki ekwipunku.

OTOCZENIE

  • W Breath of the Wild możemy wykorzystywać elementy świata na swoją korzyść. Drzewa, kamienie, czerwone beczki, skrzynie i tak dalej. Wszystko może Wam pomóc podczas walki lub ucieczki, a kombinacji jest naprawdę wiele.
  • Zwykłe strzały można podpalić, wystarczy podejść z nimi do ognia.Tymi możecie atakować wrogów, strzelać do drewnianych rzeczy, w beczki, a nawet w trawę.
  • Jakiekolwiek źródło ognia wytwarza ciepłe powietrze, dzięki któremu wniesiecie się w powietrze za sprawą zdobytej wcześniej lotni.
  • Strzały o właściwościach elektrycznych zadają większe obrażenia w wodzie.
  • Dużą część broni da się podpalić, przez co nabierają ognistych właściwości.
  • Popękane skały ulegają destrukcji, jeżeli postawicie przy nich coś wybuchowego, na przykład bombę. Najczęściej skrywają skrzynie z jakimś skarbem.
  • Warto dobrze sprawdzić teren, zanim postanowicie zaatakować obóz przeciwnika, gdyż często nieopodal mogą znajdować się skały, które można zepchnąć na wroga.
  • W budowlach o kształcie czaszki najczęściej do sufitu są przymocowane lampy. Wystarczy celny strzał z łuku, by zrzucić je na ziemię. W ten sposób podpalimy wrogów lub sprawimy, że znajdujące się nieopodal czerwone beczki wybuchną.
  • Używając runy magnetycznej, można przenieść metalowe obiekty nad cele, a następnie wyłączyć ją, aby zaskoczyć oponentów.
  • W grze panują różne warunki pogodowe, na które warto zwracać uwagę. Jeżeli będzie za zimno, to Link będzie tracił serca. Można znaleźć lepsze uzbrojenie albo przyrządzić potrawę, która pomoże przetrwać chłód.

GOTOWANIE / ZBIERACTWO

  • Zbierajcie dosłownie wszystko: chwasty, grzyby, kamienie i tak dalej. Nigdy nie wiadomo, co akurat będzie potrzebne do ulepszenia uzbrojenia, stworzenia najlepszej potrawy czy zwiększenia paska staminy.
  • Żeby gotować, wystarczy wejść do ekwipunku, wybrać maksymalnie pięć dowolnych składników (opcja Hold) i wrzucić do garnka. Oczywiście, musi tam też być ogień. Jeżeli takowy się nie pali, wystarczy ognista strzała lub zwykła i kawałek krzemienia (flint), do którego należy strzelić, aby uzyskać iskrę.
  • Łącząc dane przedmioty, można uzyskać naprawdę przydatne dania, które pozwalają leczyć bohatera, zwiększać tymczasowo liczbę serc, poziom staminy, a nawet i siłę ataku oraz samą odporność na obrażenia.
  • Ilość kombinacji jest naprawdę duża, ale czasami może się nie udać i potrawa będzie zła. Warto tutaj samemu poeksperymentować.
  • Jeżeli połączycie jakieś kawałki potworów typu: skrzydła, oczy, macki i tak dalej z żabą, jaszczurką albo owadami, to uzyskacie eliksiry. Te poprawiają możliwości bohatera na kilka minut na przykład: szybsze pływanie, wspinanie się i bieg.

Sami widzicie, że jest tego trochę, a to zaledwie mały ułamek tego, co można robić w The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Nowa odsłona jest naprawdę duża i zachęca do samodzielnej nauki oraz eksploracji świata. Poznawanie wszystkiego jest szalenie przyjemne i pozwala zatracić się w magii Hyrule. Mam nadzieję, że ten mały poradnik będzie dla Was przydatny.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu