Minionej nocy odbył się mecz finałowy NFL (liga futbolu amerykańskiego), który część z Was może kojarzyć pod nazwą Super Bowl. Dla wielu osób, szczegó...
W tym roku jednym z reklamodawców imprezy został Groupon - serwis internetowy, którego na pewno, nikomu z Was przedstawiać nie trzeba. Wewnątrz wpisu znajdziecie 30 sekundowy spot, który został prawdopodobnie wyemitowany w trakcie jednej z przerw reklamowych podczas meczu.
Nie mam pewności czy ten spot został wykorzystany (wpis powstał tuż przed meczem).
Pomimo to, postanowiłem jednak napisać kilka słów o tej reklamie. Jest ona świetnym przykładem jak nie reklamować zakupów grupowych.
Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie ten spot jest trochę głupi i nieco prostacki. Rozumiem, że reklama często oparta jest o wręcz drastyczny kontrast i zderzenie dwóch pojęć które, na pierwszy rzut oka nie mają ze sobą nic wspólnego. Przyznaję nawet, że na początku spot mnie rozbawił. Jednak po chwilowej analizie i zastanowieniu, muszę stwierdzić, że z całym szacunkiem, ale Groupona naprawdę stać na trochę więcej finezji.
Odnoszę wrażenie, że twórcy powyższej reklamy, zamiast promować usługi swojego klienta, sparodiowali je. Część z Was zastanawia się zapewne ile kosztował powyższy spot? Gaża agencji reklamowej objęta jest tajemnicą, ale jeśli została ona wyemitowana to 30-sekundowa reklama podczas Super Bowl kosztuje 3 mln dolarów.
Niezależnie od finalnego kosztu, te „odchwaszczanie” na pewno nie było objęte zniżką dzięki zakupom grupowym.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu