Polska

Kupujesz w Internecie? Dzięki e-pobraniu zyskasz na bezpieczeństwie

Karol Kopańko
Kupujesz w Internecie? Dzięki e-pobraniu zyskasz na bezpieczeństwie
19

. Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie PayU, mimo iż za zakupy w Internecie najczęściej płacimy e-przelewem (89 % respondentów) lub przelewem bankowym (85,4 %), to wciąż stosunkowo popularne pozostaje rozliczanie się za pobraniem. U kuriera płaci 65,3 %, natomiast u listonosza 44 %. Oczy...

.

Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie PayU, mimo iż za zakupy w Internecie najczęściej płacimy e-przelewem (89 % respondentów) lub przelewem bankowym (85,4 %), to wciąż stosunkowo popularne pozostaje rozliczanie się za pobraniem. U kuriera płaci 65,3 %, natomiast u listonosza 44 %. Oczywiście z punktu klienta jest to zwykle opcja droższa, lecz zwykle nad jej wyborem przeważa awersja do ryzyka i chęć organoleptycznego sprawdzenie produktu przed przekazaniem gotówki. Także dla sprzedającego nie jest to najbardziej optymalne rozwiązanie, gdyż zwykle wiąże się z dość długim oczekiwaniem na zaksięgowanie wpłaty na koncie.

Naprzeciw tym niedogodnościom już niedługo będzie mogło stanąć e-pobranie, którego zasada działanie prezentuje się następująco. Po wybraniu przez klienta tego właśnie rodzaju zapłaty, musi on wpłacić należną kwotę na konto Blue Media. Pieniądze zaś trafiają na konto e-sklepu dopiero po doręczeniu przesyłki przez kuriera. Co  ważne jeśli ten, nie dostarczy nam towaru w wyznaczonym terminie, to następuje automatyczne anulowanie umowy i powrót funduszy na konto klienta. Zalety nowego rozwiązanie tak tłumaczy Tomasz Gasiński z Blue Media:

Z punktu widzenia e-sklepu najważniejsze zalety e-pobrania to brak prowizji za obsługę transakcji, szybka i bezpieczna płatność oraz łatwość wdrożenia usługi. Pieniądze trafiają na konto sprzedawcy znacznie szybciej niż w przypadku standardowego pobrania. W większości przypadków odbywa się to w ciągu kilkunastu sekund od chwili doręczenia przesyłki przez kuriera. Ze względu na swoje cechy, e-pobranie może też pomóc e-sklepom pozyskać nowych klientów. Także tych, którzy do tej pory do zakupów online podchodzili z rezerwą.

E-pobranie eliminuje, więc główne zagrożenie wskazywane klientów, czyli strach przed otrzymaniem towaru niezgodnego z umową, lub wręcz jego niedostarczeniem. Dodatkowo Blue Media ujawniło, że dla specjalnie zweryfikowanych klientów, będzie świadczyło usługi kredytowe. Zaciągnięcie nieoprocentowanego kredytu z terminem spłaty do 17 dni będzie odbywało się całkowicie online.

Kiedy będziemy mogli skorzystać z e-pobrania? Jego integracja z usługami sklepów internetowych ma nastąpić jeszcze w maju, natomiast prowadzone są obecnie rozmowy z „kilkoma dużymi sieciami sprzedaży detalicznej”. Jak myślicie czy taka opcja ma szansę się przyjąć, a nawet wyprzeć w przyszłości tradycyjną opłatę za pobraniem? Przedstawione wyżej zalety każdą mi odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie twierdząco, choć jako, że wg badań co czwarty Polak nie ma konta w banku, to tradycyjna forma płatności będzie jeszcze długo wśród łask.

Źródło

Foto

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

mediaPayUbanksklepkredytkurier