Felietony

Zdziwicie się, kto, czym i kiedy najbardziej zanieczyszcza naszego Facebooka [do kawy]

Michał Szabłowski
Zdziwicie się, kto, czym i kiedy najbardziej zanieczyszcza naszego Facebooka [do kawy]
13

Zastanawialiście się kiedyś, ile mięsa i innego brudu znajduje się na Waszej ścianie? Części użytkowników Facebooka z pewnością one nie przeszkadzają, inni mają je poukrywane, jednak są tacy, którym nie jest po drodze z wszelkiej maści paniami lekkich obyczajów (delikatnie mówiąc) i innymi częściami...

Zastanawialiście się kiedyś, ile mięsa i innego brudu znajduje się na Waszej ścianie? Części użytkowników Facebooka z pewnością one nie przeszkadzają, inni mają je poukrywane, jednak są tacy, którym nie jest po drodze z wszelkiej maści paniami lekkich obyczajów (delikatnie mówiąc) i innymi częściami ciała, i woleliby, by ich przyszły pracodawca w trakcie szukania informacji na jego temat w Sieci nie natrafił na rzeźnię społecznościową. Na ratunek przychodzi aplikacja „Wypierz Fejsa” przygotowana przez agencję Euro RSCG Digital.

Czytelnicy z czystymi sumieniami (i ścianami) mogą ją ominąć i zawiesić oko na przygotowanej przez tę samą ekipę analizie zbieranych na początku bieżącego roku danych.

Analiza danych użytkowników, którzy w pierwszym kwartale 2012 roku uruchomili aplikację "Wypierz Fejsa" przynosi ciekawy obraz nie tylko przekroju "brudnych" wyrazów, lecz również tego, kiedy i kto z nich korzysta na naszej ścianie. Pierwsze miejsce na podium zajęło słowo "zajebisty" (wystąpiło 1532 razy), następne "impreza" (1360) i "kurwa" (1336). Okazuje się, że (aż?) połowa spośród 5855 przebadanych profili była czymś zapaskudzona. Facebookowa pralka stworzona dla firmy 5aSec wyłapywała nie tylko wulgaryzmy, dwuznaczne i kontrowersyjne słowa, lecz również czas ich pojawiania się. Co ciekawe, u mnie najczęściej występującym wyrażeniem było... "stary".

Szef Grupy Euro RSCG Poland zwraca uwagę, jak nieświadomi konieczności dbania o czyste "ja" w Sieci są niektórzy jej użytkownicy:

Facebook, YouTube, Twitter czy Vimeo to serwisy, od których większość Polaków zaczyna swój dzień. Jednak doświadczenie Euro RSCG Digital pokazuje, że polscy użytkownicy nie są świadomi tego, jak ważna jest dbałość o wizerunek w sieci. Aplikacja „Wypierz Fejsa” powstała właśnie w celu zwrócenia uwagi na zagrożenia wynikające z nieodpowiedzialnego zachowania w mediach społecznościowych.

Przebadanie swojej ściany i następnie wypranie jej banalnie proste. Wystarczy dać odpowiednie uprawnienia aplikacji Wypierz Fejsa i następnie wprawić w ruch jej wirtualny bęben. Po chwili otrzymamy wynik składający się z określenia stanu zabrudzenia ściany, ilości wykrytych słów (u mnie aż 52) i listy najbardziej zanieczyszczających ją znajomych. Skoro już mowa o największych "brudasach", to zostały nimi... panie.

Ciekaw jestem, jakie słowo będzie u Was na pierwszym miejscu. Hera?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook