Mobile

Kruger&Matz rośnie jak na drożdżach - 45 mln zł przychodu w 2016 roku

Tomasz Popielarczyk
Kruger&Matz rośnie jak na drożdżach - 45 mln zł przychodu w 2016 roku
63

Lechpol Electronics opublikowało wyniki finansowe marki Kruger&Matz za ubiegły rok. Okazuje się, że są naprawdę dobre. Sprzedaż rośnie w fantastycznym tempie.

Miniony rok była dla Kruger&Matz niezwykle udany. Marka jest obecnie największą wchodzącą w skład portfolio firmy Lechpol, bo stanowi aż 31 proc. jej obrotów. W 2016 roku przychody Kruger&Matz wyniosły 45 mln zł. Stanowi to 50 proc. wzrost względem roku poprzedniego. Marża w tym czasie wyniosła 9,7 mln zł. To wzrost o aż 120 proc.

Warto tutaj od razu zaznaczyć, że Kruger&Matz to dziś już nie tylko smartfony. Te generują 27 proc. obrotów. Co zaskakujące, na drugim miejscu znajdują się telewizory (22 proc.) i to one właśnie generowały największe wzrosty w minionym roku. Trzecie to tablety z 16 proc., a dopiero czwarte sprzęt home audio (14 proc.), na którym marka wyrosła. Michał Leszek, twórca marki komentuje wyniki następująco:

Pomimo dobrych wyników, to był dla nas bardzo trudny i wymagający pod wieloma względami rok. W pierwszej jego połowie borykaliśmy się z wyprzedażą starszych technologicznie i przynoszących straty produktów oraz likwidacją nierentownych części biznesu, co mocno wpływało na nasz wynik i możliwości inwestowania. Druga połowa roku, to bardzo znaczące poszerzenie oferty w wielu kategoriach i intensywna praca nad poprawą naszych kanałów dystrybucji. Jesteśmy obecnie w momencie bardzo dużych inwestycji kapitałowych w prace nad nowymi produktami. Już niebawem zaprezentujemy naszym klientom wysokiej jakości laptopy z wyższej półki cenowej.

Sam Lechpol ciągle inwestuje w ekspansję na całym kontynencie. Kilka miesięcy temu informowaliśmy o rozpoczęciu sprzedaży ich produktów na Amazonie. Utworzono też powierzchnię magazynową i biurową w Rumunii, gdzie stale ma być rozwijana sieć sprzedaży. W planach jest też wejście na rynek brytyjski.

Interesująca jest zapowiedź wejścia w nowe segmenty sprzętu - w tym laptopy biznesowe. Nie od dziś wiadomo, że rynek komputerów PC się kurczy. Ciekawi zatem, jak Kruger&Matz może sobie na tym polu poradzić. Nie ulega bowiem wątpliwości, że marka dalej będzie się poruszała głównie w obrębie średniej oraz dolnej półki cenowej, co dotąd przynosi zadowalające efekty. Sęk w tym, że atrakcyjność wynikająca z ceny nie będzie trwała wiecznie.

Przyjrzyjmy się dolnym segmentom rynku. Mamy tutaj masę interesujących urządzeń, jak smartfony z dwoma wyświetlaczami, czytnikami linii papilarnych i pojemnymi bateriami. Coraz więcej technologii z high-endu jest przenoszonych tutaj, aby skuteczniej budowa atrakcyjność sprzętu. W końcu firmy muszą dać klientowi jakiś powód, żeby zdecydował się własnie na zakup ich sprzętu. A tymczasem ten staje przed szybką, za którą ustawiono rząd niemal identycznych konstrukcji z tym samym systemem różniącym się jedynie nakładką graficzną (i to też nieznacznie). Na tym polu Kruger&Matz, jako marka z segmentu B-brand, może stać przed ogromnym wyzwaniem. Pytanie, jak sobie z nim poradzi. A może nie poradzi i skupi na innych kategoriach, jak tanie telewizory?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu