65

KPT inwestuje 800 tysięcy złotych w Webshake.tv! Wartość firmy urosła do 2,5 miliona złotych!

Dobrze się zaczyna ten rok dla branży startupowej. Informacje o inwestycjach w młode internetowe przedsiębiorstwa wprawdzie nie są już na szczęście u nas taką rzadkością (IQ partners niedawno pochwalił się aż 4 nowymi inwestycjami) ale każdy z kolejnych tego typu newsów cieszy a już szczególnie kiedy mówimy o drugiej rundzie finansowania. Tym razem gratulacje idą […]


Dobrze się zaczyna ten rok dla branży startupowej. Informacje o inwestycjach w młode internetowe przedsiębiorstwa wprawdzie nie są już na szczęście u nas taką rzadkością (IQ partners niedawno pochwalił się aż 4 nowymi inwestycjami) ale każdy z kolejnych tego typu newsów cieszy a już szczególnie kiedy mówimy o drugiej rundzie finansowania.

Tym razem gratulacje idą do Webshake.tv, które właśnie podpisało umowę inwestycyjną na podstawie której za 800 tysięcy złotych oddał 32,5% udziałów w nowo powstałej spółce ISTV Media. Reszta udziałów pozostała w rękach trzech dotychczasowych właścicieli Webshake.tv, czyli Marcina Jaśkiewicza, Dominika Szarka, Kamila Janika oraz Rafała Hana.

Jeśli nie kojarzycie projektu Webshake.tv (w co wątpię) to Jest to lifestyle’owa telewizja internetowa, która wyrosła z pomysłu nazywającego się KrakSpot.tv – był to taki krótki videocast o technologiach. Chłopakom od Webshake w miarę szybko udało się znaleźć inwestora w postaci Rafała Hana (Bright Berries). Po dwóch latach od powstania Webshake może się pochwalić 9 autorskimi programami w ramach których powstało ponad 270 epizodów, nad projektem pracuje obecnie ponad 20 osób.

Kto zainwestował w Webshake ? Fundusz Zalążkowy KPT należący do Krakowskiego Parku Technologicznego oraz do SATUS Venture. Satus jest też inwestorem HanBright, który rozwija między innymi tak znany serwis jak Ciufcia.pl

Pamiętam kiedy dowiedziałem się o pierwszym inwestorze w Webshake.tv byłem nieco sceptyczny. Zresztą nadal podtrzymuję opinię, że na treściach video bardzo trudno jest zarobić w internecie – szczególnie jeśli to nie są filmy premium a programy autorskie czy publicystyczne. Webshaki na szczęście nie skupili się tylko na modelu reklamowym, mają ciekawych partnerów dzięki którym nie muszą bić się o display i reklamy video. Kwota 800 tysięcy złotych oznacza też, że na koncie firmy pojawiają się konkretne przychody i jest szansa na to aby zwiększyć dynamikę tego zjawiska :)

Obu stronom serdecznie gratuluje inwestycji oraz dobrego otwarcia roku 2012!