Facebook

Koniec ze zbiórkami na Facebooku. Meta wprowadza nowe zasady

Patryk Koncewicz
Koniec ze zbiórkami na Facebooku. Meta wprowadza nowe zasady
Reklama

Meta rezygnuje ze zbiórek na Facebooku. Zamiast tego gigant postara się lepiej promować organizacje dobroczynne.

W sieci jest wiele platform pozwalających na dobrowolne wspieranie podmiotów charytatywnych, ale czy istnieje do tego lepsze miejsce, niż media społecznościowe, z których korzystają miliony użytkowników, generujących ogromne zasięgi? Facebook od lat udostępniał dedykowane narzędzie, pozwalające wpłacać datki na wybrane cele charytatywne, ale już niebawem Meta zrezygnuje z tej inicjatywy. Od lipca Facebook nie będzie już pośredniczył w akcjach, ale gigant social mediów nie zrezygnuje w pełni ze wspierania organizacji dobroczynnych.

Reklama

Facebook zmienia strategię – zbiórki tylko na dedykowanych stronach organizacji non profit

Przeglądając Facebooka zapewne nie raz zetknęliście się z postem organizacji non profit, dotyczącym zbiórki pieniędzy na wybrany cel. Klikając przycisk przekaż datek z poziomu wpisu lub bezpośrednio z poziomu zbiórki na Facebooku, użytkownicy mogą przekazywać wybraną sumę pieniędzy, wybierając jedną z kilku metod płatności. Od 1 lipca 2024 r. wejdą jednak w życie zmiany, obejmujące organizacje dobroczynne w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG).

Źródło: Depositphotos

Meta podejmuje i zamierza w dalszym ciągu podejmować działania na rzecz wspierania organizacji non profit poprzez docieranie do odbiorców z informacjami o inicjatywach, na których im zależy. W tym roku zmieniamy naszą strategię, chcąc umożliwić większej liczbie organizacji non profit poszerzenie grona darczyńców.

Meta wyłączy możliwość przekazywania pieniędzy przy pomocy facebookowych zbiórek, a zamiast tego umożliwi podmiotom opcję promowania własnych stron internetowych.

Facebook kończy z rolą pośrednika, ale nie rezygnuje ze wspierania organizacji charytatywnych

W oficjalnym komunikacje Meta podkreśla, że zmiany nie są wyrazem rezygnacji ze wsparcia akcji charytatywnych. Zmienia się jednak jego forma, bo przycisk przekaż datek nie będzie już uruchamiał okienka do wpłat – zamiast tego będzie przenosił na dedykowaną stronę konkretnej organizacji. W przyszłości przycisk może zyskać także dodatkowe funkcjonalności.

Meta przekazała, że prowadzi prace nad opracowaniem nowych sposób na zwiększenie datków na rzecz większej liczby organizacji dobroczynnych za pośrednictwem wybranej przez nich platformy do zbierania pieniędzy, oraz polepszeniem ogólnej widoczności zbiórek charytatywnych na Facebooku i Instagramie – na ten moment firma nie wyjawia jednak, na czym dokładnie miałoby to polegać.

Jesteśmy głęboko wdzięczni wszystkim partnerom z organizacji dobroczynnych z całego świata, którzy współpracowali z nami na przestrzeni lat. Nie ustajemy w wysiłkach, by ulepszać nasze produkty i ułatwiać popularyzowanie i finansowanie inicjatyw i organizacji, na których najbardziej zależy odbiorcom

Umowa z Facebook Payments wygasa 1 lipca, ale środki wpłacone na wybrany cel będą przekazywane jeszcze do 15 lipca. Na platformie pozostaną więc tylko zbiórki organizowane bezpośrednio przez Facebooka. Meta w 2019 roku podawała, że od momentu uruchomienia inicjatywy udział w zbiórkach wzięło ponad 45 milionów użytkowników. Polskim rekordem była akcja „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”, zorganizowana po tragicznej śmierci Pawła Adamowicza. Zebrano wtedy prawie 16 milionów złotych.

Reklama

Stock image from Depositphotos

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama