Piano Media znika z polskiego internetu. Powstały przed czterema laty paywall agregujący kilkadziesiąt serwisów jednocześnie najwyraźniej się nie sprawdził.

Jak informuje Business Insider Polska system Piano Media ma zostać zamknięty już 31 sierpnia br. Przyczyną ma być decyzja wydawców, którzy preferują własne, autorskie rozwiązania i nie chcą działać w ramach jednego, wspólnego mechanizmu płatności za treści. Widać to było chociażby po liczbie stron, jakie współpracowały z Piano. W najlepszym okresie były to aż 42 serwisy. W ostatnim czasie jednak ich liczba zmalała do jedynie 28. Wśród nich znajdowali się jednak polscy giganci medialni: Polska Press Grupa, Agora, a także Ringier Axel Springer Polska.
Ceny w Piano Media nie były wysokie. Za tygodniowy dostęp do zamkniętych treści płaciliśmy niespełna 10 zł, a za miesięczny - 20 zł. Właściciele platformy jednak nie informowali, jak duża liczba internautów zdecydowała się na wykupienie dostępu. Dla porównania autorski paywall Gazety Wyborczej uruchomiony w przed dwoma laty pod koniec ubiegłego roku zgromadził już 77 tys. użytkowników, co, jak na polskie realia, ma być wynikiem zadowalającym.
Paywalle są jednym z najpopularniejszych w ostatnim czasie narzędzi służących do monetyzacji serwisów internetowych. Trend ten przybiera na sile w obliczu stale rosnącej popularności wtyczek do blokowania reklam, o czym w minionych miesiącach informowaliśmy niejednokrotnie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu