186

Tylko u nas! Polacy odkryli sposób na unieszkodliwienie… AdBlocka!

Jak wykazałem w innych swoich tekstach - blokowanie reklam w Internecie staje się niezwykle powszechną praktyką u Internautów. Ci nie są zadowoleni z tego, jak bardzo reklamodawcy starają się im "wcisnąć" niechciane, źle stargetowane materiały promocyjne na stronach internetowych. To zaś generuje straty dla wydawców. Już niedługo ci będą mogli odetchnąć z ulgą - Polacy stworzyli rozwiązanie, które jest w stanie ominąć działanie AdBlocka! Dotarliśmy do firmy, która lada moment otrzyma ochronę Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej - Cloud Technologies. Informujemy o tym pierwsi na świecie!

Po tym, jak patent na UnBlock zostanie przyznany w Polsce, Cloud Technologies ma w planie rozszerzyć ochronę rozwiązania na inne kraje na świecie, w pierwszej kolejności na te kluczowe dla rynku reklamowego, gdzie reklamodawcy oraz wydawcy aktywnie walczą z używaniem AdBlocka. Z tej informacji ucieszą się reklamodawcy oraz wydawcy, natomiast zmartwieni mogą być Internauci, którzy w takich rozwiązaniach jak AdBlock widzą możliwość bardziej komfortowego korzystania z zasobów Internetu.

Cloud Technologies stworzyło rozwiązanie oparte na Big Data, które będzie w stanie „unieszkodliwić” działanie wtyczek antyreklamowych zainstalowanych wewnątrz przeglądarek. Dzięki temu będzie możliwe wyświetlenie wcześniej blokowanej reklamy nawet u osób, u których zainstalowane jest narzędzie typu AdBlock. Ale nie należy w tym upatrywać absolutnej szkody dla Internautów. Cloud Technologies zapewnia, że UnBlock działając w Big Data i analizując zachowania Internautów będzie w stanie dostarczyć lepiej wyprofilowane reklamy pasujące do zainteresowań konsumentów treści w Sieci. Dane przechowywane na temat Internautów będą absolutnie anonimowe, a same reklamy nie będą w żaden sposób spowalniać działania stron, które będą odwiedzane.

Blokowanie reklam internetowych to bardzo złożone zjawisko. Z jednej strony całkowicie zrozumiała jest irytacja Internautów nachalnymi reklamami. Z drugiej strony reklama to podstawowe źródło utrzymania większości wydawców. Dlatego w Cloud Technologies od zawsze dążymy do tego, aby reklamy były odpowiednio targetowane, wykorzystywały dane o zainteresowaniach i zachowaniach internautów. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć wysoką skuteczność bez stosowania agresywnych formatów reklamowych

Piotr Prajsnar CEO Cloud Technologies

Co więcej, UnBlock będzie w stanie obsłużyć nie tylko zwykłe reklamy bannerowe, ale także materiały typu programmatic buying oraz reklamy wideo.

Nasze narzędzie potrafi unieszkodliwić wtyczki blokujące reklamy w przeglądarkach internautów, by w ten sposób umożliwić reklamodawcom wyświetlenie wcześniej zablokowanej kreacji w praktycznie dowolnym formacie. Pozwoli to reklamodawcom i wydawcom na zminimalizowanie strat związanych z blokowaniem reklam, które w tym roku wedle statystyk eMarketera mogą sięgnąć nawet 27 mld dolarów. Według naszych szacunków w Polsce z adblockerów korzysta nawet 7 mln internautów. Dzięki UnBlockowi wydawcy nie będą musieli martwić się o widoczność reklamy ani o straty spowodowane jej blokowaniem, a internauci zachowają dostęp do bezpłatnych treści w sieci

Piotr Prajsnar CEO Cloud Technologies

unblock

Rozwiązanie Cloud Technologies w dobie cały czas rosnących strat wydawców może okazać się być rozwiązaniem sporu między Internautami, a mediami – ani jedna, ani druga strona nie ma zamiaru ustąpić. Dla wydawców liczą się pieniądze, a dla Internautów komfort korzystania z Internetu. Kompromis w postaci dobrze wyprofilowanych reklam z pewnością nie zadowoli każdego, aczkolwiek pozwoli na zatrzymanie rosnącego w siłę problemu blokerów materiałów promocyjnych.

Jak działa UnBlock?

Nie otrzymaliśmy jasnej informacji na temat tego, jak działa rozwiązanie Cloud Technologies. Powód jest prosty – dopóki nie funkcjonuje jeszcze ochrona patentowa, trudno jest mówić wszem i wobec o szczegółach działania technologii, która może zrewolucjonizować rynek wydawniczy w Internecie.

W dosyć enigmatycznej wypowiedzi CEO Cloud Technologies można doszukać się pewnych wskazówek co do działania technologii UnBlock. Ta będzie w stanie zidentyfikować osoby korzystające z blokerów reklam i w konsekwencji – wyświetlić im reklamy. Jednak Cloud Technologies zamierza zachęcić wydawców, aby zaproponować im reklamy wyprofilowane (zgodnie z zebranymi danymi dotyczącymi zachowań Internautów), a także mało inwazyjne.

Dzięki UnBlockowi wydawcy mogą wyświetlić użytkownikowi zablokowaną reklamę w dowolnym, wskazanym przez siebie formacie. I choć wspieramy każdy format reklamy digitalowej, to oczywiście zachęcamy wydawców do tego, aby wyświetlali internautom reklamy targetowane, nieinwazyjne, spersonalizowane. Rewolucyjność UnBlocka polega więc nie tylko na tym, że wiemy, jak wyświetlić internaucie wcześniej zablokowaną reklamę, lecz również tym, że potrafimy ją przetworzyć i przekształcić na dowolny format, a także dopasować do zainteresowań konkretnego internauty. Na tym etapie nie możemy zdradzić szczegółów dotyczących samej mechaniki UnBlocka, ponieważ nasz wynalazek przechodzi właśnie procedurę patentową

Piotr Prajsnar CEO Cloud Technologies

Takie rozwiązanie wbrew pozorom jest potrzebne i Internautom i wydawcom

Spór o AdBlocka nie może trwać w nieskończoność. Jak wykazałem w poprzednich tekstach na ten temat – rynek wydawniczy w Internecie już traci ogromne pieniądze, a wychodzi na to, że straty będą się pogłębiać. Polska natomiast w Europie jest jednym z liderów, jeśli chodzi o blokery materiałów promocyjnych w Sieci. Wydawcy już teraz zaczęli ratować się przed tym zjawiskiem umieszczając treści za tzw. paywallem. To, że ten model zdaje się całkiem nieźle funkcjonować w Sieci oznacza, że jesteśmy skłonni płacić za dobre materiały. Jednak nie jest to rozwiązanie wszystkich problemów – dlatego tak ważny jest kompromis między interesami wydawców, a oczekiwaniami Internautów.

Jako, że temat jest niezwykle ważny i kontrowersyjny, udało nam się uzyskać możliwość wywiadu na wyłączność z CEO Cloud Technologies. Już jutro pojawi się zapis z naszej rozmowy z Piotrem Prajsnarem, który wyjaśni nam dlaczego właściwie powstał UnBlock i co to w ogóle oznacza dla wydawców oraz Internautów. Zapewniono nam również, że w komentarzach pod publikacją na ten temat, Cloud Technologies odpowie na wszystkie Wasze pytania. Bądźcie z nami jutro!

Grafika: 1, 2