Facebook

Kobiety w social media są nieśmiałe. Z wyjątkiem chwil, gdy rozmawiają o zakupach...

Marcin Kamiński
Kobiety w social media są nieśmiałe. Z wyjątkiem chwil, gdy rozmawiają o zakupach...
10

Kobiety chętniej dyskutują o zakupach i ulubionych markach, jednak to mężczyźni ujawniają więcej prywatnych informacji o sobie w mediach społecznościowych. Tak w wielkim skrócie podsumować można badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii. Wyniki pokazują, że większą szansę na znalezienie adresu czy...

Kobiety chętniej dyskutują o zakupach i ulubionych markach, jednak to mężczyźni ujawniają więcej prywatnych informacji o sobie w mediach społecznościowych. Tak w wielkim skrócie podsumować można badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii. Wyniki pokazują, że większą szansę na znalezienie adresu czy telefonu w mediach społecznościowych mamy w przypadku profilu mężczyzny. To jednak kobiety przodują nad facetami w dyskusjach dotyczących przywiązania do marek - czyżby były one bardziej opiniotwórcze i troskliwe o swoją prywatność w social media od mężczyzn?

Przebadania 600. dorosłych Brytyjczyków podjęła się firma uSamp. Nie jest to co prawda reprezentatywna grupa, wyniki ankiety pozwalają nam jednak podejść do tematu różnic zachowań kobiet i mężczyzn w mediach społecznościowych. Wyniki jasno pokazują, że to właśnie mężczyźni o wiele chętniej dzielą się ze światem informacjami ze swojego prywatnego życia. I nie ma znaczenia, czy mówimy tutaj o podawaniu tak podstawowych danych jak imię i nazwisko, czy też wysokości zarobków, statusu związku, a nawet adresu zamieszkania i numeru prywatnego telefonu.

Zaledwie w jednym badanym obszarze kobiety wykazały się większą aktywnością niż faceci - w dyskusjach o markach. Aż 78% kobiet chętnie dzieli się opiniami na temat marek w mediach społecznościowych, opowiadając o zadowoleniu i wrażeniach z zakupów. Podobnymi wrażeniami w serwisach typu Facebook czy Twitter chętnie dzieli się 74% mężczyzn. Tak wyniki badania skomentował dyrektor europejskiego oddziału uSamp:

"Marki kierujące swój przekaz do kobiet mogą zaobserwować lepsze wyniki kampanii wirusowych, ponieważ to właśnie kobiety chętniej dzielą się opiniami i rekomendują produkty innym. Typowo męskie marki mogą mieć większe trudności w kreowaniu szumu wokół siebie w mediach społecznościowych." Gaelle Normand, uSamp Europe

A Wy ile informacji o sobie udostępniacie w mediach społecznościowych?

Źródło obrazka.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

TwitterFacebookSocial Media