Facebook

Kobiety w social media są nieśmiałe. Z wyjątkiem chwil, gdy rozmawiają o zakupach...

Marcin Kamiński
Kobiety w social media są nieśmiałe. Z wyjątkiem chwil, gdy rozmawiają o zakupach...
Reklama

Kobiety chętniej dyskutują o zakupach i ulubionych markach, jednak to mężczyźni ujawniają więcej prywatnych informacji o sobie w mediach społecznościo...

Kobiety chętniej dyskutują o zakupach i ulubionych markach, jednak to mężczyźni ujawniają więcej prywatnych informacji o sobie w mediach społecznościowych. Tak w wielkim skrócie podsumować można badania przeprowadzone w Wielkiej Brytanii. Wyniki pokazują, że większą szansę na znalezienie adresu czy telefonu w mediach społecznościowych mamy w przypadku profilu mężczyzny. To jednak kobiety przodują nad facetami w dyskusjach dotyczących przywiązania do marek - czyżby były one bardziej opiniotwórcze i troskliwe o swoją prywatność w social media od mężczyzn?

Reklama

Przebadania 600. dorosłych Brytyjczyków podjęła się firma uSamp. Nie jest to co prawda reprezentatywna grupa, wyniki ankiety pozwalają nam jednak podejść do tematu różnic zachowań kobiet i mężczyzn w mediach społecznościowych. Wyniki jasno pokazują, że to właśnie mężczyźni o wiele chętniej dzielą się ze światem informacjami ze swojego prywatnego życia. I nie ma znaczenia, czy mówimy tutaj o podawaniu tak podstawowych danych jak imię i nazwisko, czy też wysokości zarobków, statusu związku, a nawet adresu zamieszkania i numeru prywatnego telefonu.


Zaledwie w jednym badanym obszarze kobiety wykazały się większą aktywnością niż faceci - w dyskusjach o markach. Aż 78% kobiet chętnie dzieli się opiniami na temat marek w mediach społecznościowych, opowiadając o zadowoleniu i wrażeniach z zakupów. Podobnymi wrażeniami w serwisach typu Facebook czy Twitter chętnie dzieli się 74% mężczyzn. Tak wyniki badania skomentował dyrektor europejskiego oddziału uSamp:

"Marki kierujące swój przekaz do kobiet mogą zaobserwować lepsze wyniki kampanii wirusowych, ponieważ to właśnie kobiety chętniej dzielą się opiniami i rekomendują produkty innym. Typowo męskie marki mogą mieć większe trudności w kreowaniu szumu wokół siebie w mediach społecznościowych." Gaelle Normand, uSamp Europe

A Wy ile informacji o sobie udostępniacie w mediach społecznościowych?

Źródło obrazka.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama