YouTube

Stanowski odpalił petardę. Wiemy ile zarobił Kanał Zero

Konrad Kozłowski
Stanowski odpalił petardę. Wiemy ile zarobił Kanał Zero
Reklama

Ile zarobił Kanał Zero na koniec 2024? Po niecałym roku działalności zysk robi wrażenie.

Kanał Zero, sztandarowy projekt Krzysztofa Stanowskiego, to internetowy kanał o tematyce społeczno-politycznej, który zadebiutował na YouTube w lutym 2024 roku. W zaledwie 11 miesięcy zdobył ogromną popularność, gromadząc ponad 1,4 miliona subskrybentów i generując setki milionów wyświetleń pod wieloma głośnymi materiałami na przeróżne tematy. Właśnie opublikowane dane finansowe za rok 2024 rzucają światło na imponujące zarobki tego przedsięwzięcia.

Reklama

W obszernym filmie podsumowującym rok działalności, sam Krzysztof Stanowski przedstawił szczegółowe dane dotyczące przychodów i kosztów. Okazuje się, że Kanał Zero wygenerował ponad 30 milionów złotych przychodów! Głównym źródłem dochodu okazały się wpływy od sponsorów, które w grudniu 2024 roku przekroczyły 3 miliony złotych.

Znaczący udział w przychodach mają również reklamy na YouTube. W pierwszym miesiącu działalności, kanał zarobił na nich aż 770 tysięcy złotych. Łącznie, w ciągu 11 miesięcy, Kanał Zero uzyskał z reklam na YouTube 6,4 miliona złotych. Najpopularniejszy film na kanale, ten o Karolinie Derpieńskiej, przyniósł ponad 137 tysięcy złotych z samych reklam. Przychody z relacji z podróży do Miami wyniosły około 22 tysiące złotych.

Kanał Zero - zarobki w 2024 roku. Stanowski podaje liczby

Prowadzenie kanału na taką skalę wiąże się z dużymi kosztami. Zatrudnienie dziennikarzy, wynajem studia, produkcja materiałów video, organizacjia wyjazdów i eventów – to wszystko pochłonęło w 2024 roku 21 milionów złotych. Mimo to, Kanał Zero osiągnął 5,7 miliona złotych zysku (EBITDA, czyli "Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization", co w tłumaczeniu oznacza zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i deprecjacją.

Stanowski podkreślił, że pierwszy rok działalności był dużym wyzwaniem. Początkowo, kanał funkcjonował dzięki zaliczce od sponsora Rocket Jobs, w wysokości 1 miliona 660 tysięcy złotych. Z czasem pozyskano kolejnych sponsorów, którzy uwierzyli w potencjał projektu. Sukces Kanału Zero to dowód na to, że współczesne media mogą generować imponujące zyski. Kluczem okazała się ciekawa formuła, profesjonalna produkcja, umiejętne pozyskiwanie sponsorów i osobowość samego Krzysztofa Stanowskiego.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama