Reklamy to chyba najczęściej powtarzana wada telewizji, która potrafi zniechęcić niejedną osobę do jej oglądania. Niestety wszystko wskazuje na to, że niedługo może być ich jeszcze więcej i to w trakcie najciekawszych pozycji.
Przygotujcie się na jeszcze więcej reklam w trakcie najciekawszych filmów i programów w telewizji
Jak dowiedział się branżowy portal Wirtualnemedia.pl, ministerstwo kultury przygotowało już nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji, która przewiduje między innymi zmiany odnoszące się do liczby reklam w telewizji, a w zasadzie do ich długości.
Obecnie na sztywno ustawiony jest limit 12 minut reklam, które stacje mogą wyświetlać w ciągu godziny zegarowej. W myśl tej nowelizacji limit ten ma być bardziej elastyczny.
Doba zostanie podzielona na trzy zakresy godzinowe. Pierwszy, trwający od 6:00 do 18:00, w tym czasie na reklamy będzie można przeznaczyć 20% czasu antenowego, co przekłada się na maksymalnie 144 minuty. Drugi zakres od 18:00 do 24:00 również ma być ograniczony do 20% czasu i wynieść maksymalnie 72 minuty. Trzeci przedział czasowy nocny pomiędzy 24:00 a 6:00 ma być pozbawiony jakikolwiek limitów na wyświetlanie reklam.
Tak więc nadal to wychodzi średnio 12 minut na godzinę, ale łatwo sobie wyobrazić, iż stacje telewizyjne będą wolały uszczknąć trochę czasu na reklamy w godzinach mniejszej oglądalności i zwiększyć czas wyświetlania reklam w przerwach najbardziej atrakcyjnych pozycji programowych, za które przecież otrzymują dużo wyższe wyceny.
W przypadku dobrych filmów czas takich reklam może więc wydłużyć się z 12 minut do 15 czy 20 minut na godzinę, co chyba najbardziej cierpliwych widzów zdoła wyprowadzić z równowagi. To wprawdzie niewiele zmienia, ale pocieszające jest, że odstępy czasowe pomiędzy reklamami pozostaną niezmienione, i tak w przypadku programów czy seriali odstęp ten nadal będzie wynosił 20 minut (10 minut w radio), a w przypadku filmów 45 minut.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu