Akcja Partnerska

Jeszcze nigdy wcześniej marki i twórcy na YouTube nie mogły tak łatwo ze sobą współpracować

KK
Konrad Kozłowski
2

Różnorodność treści zamieszczanych na YouTube sprawia, że każdy znajdzie tam coś dla siebie. Z drugiej strony, istnieją jednak takie obszary tematyczne, które wciąż czekają na twórców, którzy poświęcą im swój czas i swoje nagrania, by wyrazić siebie, pokazać coś fajnego, przekazać wiedzę lub po prostu sprawić trochę frajdy. YouTube to również miejsce, które oferuje rozwój zawodowy obok osobistego, bo dzięki platformie takiej jak TalentTube nawet mniejsze kanały mają szansę na współpracę ze znanymi markami.

Ludzie lubią powtarzać, że nie ma rzeczy niemożliwych i prawdę mówiąc im więcej czasu spędzam obserwując to jak rozwija się internet i największe serwisy internetowe, zaczynam przekonywać się do tego powiedzenia. Bo skoro każdy z nas dysponuje możliwością publikowania dowolnych treści tekstowych, audio oraz wideo, a po pewnym czasie można przekuć własne hobby w dochodowe zajęcie, to przecież o takich perspektywach do niedawna można było pomarzyć. Niezależnie od twoich zainteresowań, masz szansę spróbować swoich sił niedługo po założeniu kanału. Kroki, które musisz wykonać na samym początku są bardzo proste.

Zrobiło to już ponad 1500 osób, które mogą wybierać spośród kilkudziesięciu kampanii od ponad 60 marek. Jeśli uważasz, że twój kanał się nie nadaję, to zdradzę ci, że TalentTube współpracuje już z autorami kanałów o rolnictwie, wędkarstwie czy hodowli gołębi. Mówimy tu o przeróżnych treściach - od poradników po vlogi - a liczniki odsłon zaczynają się od wartości 3 tysięcy i dobijają do 48 tysięcy. Inne kanały dotyczą zwierząt (psy, rybki, koty), motoryzacji, rysowania i technologii. Nie zabrakło odrobiny sportu - publikowane na kanałach filmy dotyczą pływania i biegania. Ponadto znajdzie się też coś dla miłośników książek, kolekcjonerów i osób zainteresowanych militariami. To naprawdę bardzo duża różnorodność, więc nie należy wychodzić z założenia, że nie będzie tam miejsca dla Ciebie. Jestem fanem gry FIFA, a z TalentTube współpracują (lepsi) gracze ode mnie, którzy publikują materiały poświęcone temu tytułowi. Przedstawicielki płci pięknej, i to w różnym wieku, bo filmy przygotowują nastolatki oraz matki z dziećmi, a tematyka jaką poruszają to na przykład kosmetyki, lifestyle i tradycyjne vlogi.

TalentTube jako pierwszy pozwala tak wielu zróżnicowanym twórcom współpracować z markami. Wyjście im naprzeciw jest łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać, bo ogranicza się do utworzenia konta i określenia tematyki Waszego kanału. Niezbędne jest podanie danych demograficznych Twoich widzów, by możliwe było jak najlepsze dopasowanie kampanii. Następnym krokiem jest właśnie odwiedzenie sekcji “Kampanie”, gdzie można zapoznać się z aktualnymi propozycjami. Gdy znajdziesz coś dla siebie możesz zgłosić swój udział i wtedy oczekujesz na potwierdzenie rozpoczęcia współpracy. Pozytywne rozpatrzenie wniosku zabiera Cię do kolejnego etapu, w którym otrzymasz wytyczne według których należy przygotować materiał. Jeśli pojawią się jakiekolwiek uwagi do przesłanego do akceptacji filmu, to otrzymasz je w następnym e-mailu - w przeciwnym razie zbliżamy się do finiszu, bo pozostaje jedynie opublikować film w konkretnym terminie. Gotowe!

Przez następne 10 dni możesz obserwować licznik wyświetleń przy materiale - po tym okresie (od momentu publikacji) film zarabia. By sprawdzić ile udało Ci się zebrać środków należy odwiedzić sekcję “Twoje zarobki”. Przekroczenie granicy 51 złotych pozwala na dokonanie wypłaty środków z wirtualnego portfela. Na wyliczenie wynagrodzenia składa się kilka czynników, między innymi średnia liczba wyświetleń, kategoria tematyczna treści oraz zaangażowanie odbiorców pod filmem reklamowym. Za wszystko odpowiadają stworzone przez TalentTube algorytmy, z których korzysta już ponad 1500 twórców.

Po drugiej stronie znajdują się marki, które nie będą musiały szukać influencerów na własną rękę, ponieważ po utworzeniu konta na talenttube.tv pozostaje im jedynie przygotowanie podsumowania kampanii, którą pragną przeprowadzić i opublikowanie jej na platformie. Wtedy chęć udziału w kampanii zgłaszają twórcy, a po zatwierdzeniu wszystkich szczegółów na YouTube trafi materiał. Szybko i skutecznie, prawda?

A jest to bardzo potrzebny sposób działania, ponieważ szacuje się, że na YouTube funkcjonuje już aż około 14 000 kanałów, które skupiają wokół siebie publiczność na poziomie minimum 1000 widzów. W efekcie, dotarcie do wszystkich z nich jest bardzo utrudnione, bo aktualnie działające sieci partnerskie i domy mediowe angażują zaledwie około 5-7% twórców. Jeśli jesteś twórcą i przekroczyłeś próg 1000 subskrypcji, to nie powinno Cię nic powstrzymać przed rozpoczęciem współpracy z TalentTube.tv.

I jest o kogo walczyć - z analiz wynika, że w Polsce z YouTube korzysta każdego miesiąca aż 21 milionów ludzi. Taka liczba daje do myślenia, bo kryją się pod nią tysiące pasji, hobby i zainteresowań. Najpopularniejsze nad Wisłą kanały skupiają wielotysięczne i wielomilionowe widownie, ale dotarcie ze swoim produktem do dość wąskiej i sprecyzowanej klienteli bywa naprawdę trudne. Zautomatyzowany system łączenia twórców z markami pozwala nie tylko ten proces przyspieszyć, ale przede ułatwia nawiązanie kontaktu.

O najbardziej nurtujące mnie kwestie postanowiłem zapytać Lidiję Vukić, dyrektor zarządzająca TalentTube, która rozjaśnia wszelkie wątpliwości dotyczące działania platformy oraz kwestii związanych z weryfikacją twórców.

- Czy nie obawiacie się nawiązania późniejszej współpracy pomiędzy twórcami a markami poza platformą? Jakie korzyści przekonają twórców do dalszego korzystania z TalentTube zamiast podjęcia samodzielnych działań?

- TalentTube zapewnia markom kumulację wielkich zasięgów w kategoriach tematycznych których aktualnie potrzebują, a twórcom daje dostęp do wielu ciągłych współprac od różnych marek w ramach niewielkich składowych dużych kampanii. Nie dostrzegamy motywacji ani dla jednych ani dla drugich, żeby prowadzić taką działalność poza platforma, na własna rękę. Pojedynczy mikroifnluencerzy z tzw. długiego ogona prawdopodobnie zawsze będą dla marek elementami składowymi szerszej komunikacji. Ani marka ani twórca nie będą mieli interesu, żeby każdorazowo porozumiewać się odnośnie tak niewielkich, pojedynczych współprac poza platformą.

- Najważniejsze warunki do spełnienia przez twórców, to minimalna liczba subskrypcji na poziomie 1000 widzów i brak obraźliwych treści na kanale. Ale w jaki sposób zamierzacie ich weryfikować? Czy jest to jednorazowy proces, który pozwoli na dalsze korzystanie z platformy w swobodny sposób?

- Weryfikacja nie jest jednorazowa. Przy rejestracji sprawdzamy, czy kanał spełnia wymogi nie tylko 1000 subskrypcji, ale też minimum 5 opublikowanych filmów. Następnie bardzo dokładnie sprawdzamy kanał historycznie, czy publikowane treści są bezpieczne. Proces ten powtarzamy cyklicznie na kanałach zarejestrowanych w TalentTube. Oprócz tego każdy film, który został stworzony w ramach kampanii dla klienta, zostaje dokładnie zweryfikowany przez naszych moderatorów przed publikacją. Docelowo proces ten będzie wspierany przez automatyczne systemy skanowania treści. Twórcy rejestrujący się na platformie muszą mieć skończone 16 lat.

Jak więc widzimy, odnajdywanie i docieranie do twórców, a także późniejsze dopracowywanie i finalizowanie współpracy może odbywać się o wiele szybciej i sprawniej - TalentTube pośrednicząc między Tobą-twórcą a marką zainteresowaną kampanią, pozwala uniknąć problematycznych sytuacji i skupić się tylko na tworzeniu treści.

-

Materiał powstał we współpracy z TalentTube

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: