5

Jakość mojej sprzedaży – Nowe darmowe narzędzie dla sprzedających na Allegro

Tak, jak Google pomaga twórcom serwisów lepiej zoptymalizować swoje strony, by być lepiej widocznym w wynikach wyszukiwania, tak Allegro postanowiło pomóc sprzedawcom na swojej platformie lepiej zarządzać sprzedażą, by być lepiej odbieranym przez klientów.

Od teraz ponad 125 tysięcy firm sprzedających na Allegro ma dostęp do nowego bezpłatnego narzędzia „Jakość mojej sprzedaży”, gdzie w jednym miejscu uzyskają dostęp do danych, które pokażą jak aktualnie wygląda ich sprzedaż z punktu widzenia klientów, a więc będą to informacje o rekomendacjach klientów, terminowości wysyłek czy liczbie otwartych dyskusji i średnim czasie odpowiedzi. Całość będą mogli sobie porównać z innymi sprzedającymi na Allegro, a w przypadku, gdy któryś z parametrów będzie mocno odstawał, będą mogli dodatkowo skorzystać z pomocy Allegro i ich wskazówek do poprawienia wyników.

François Nuyts, prezes Allegro:

W Allegro stale monitorujemy różne elementy, które pozwalają nam zapewnić doskonałą obsługę klienta. Allegro opiera się na big data, więc zależy nam na tym, aby podzielić się naszymi cennymi spostrzeżeniami ze sprzedawcami. Allegro to świetne miejsce do prowadzenia biznesu, oferujące cały ekosystem usług i narzędzi wspierających sprzedawców, czego doskonałym przykładem jest nasz kluczowy projekt – Allegro Smart! Nowy panel będzie świetnym uzupełnieniem. Chcemy promować najlepsze praktyki w zakresie obsługi klienta, ponieważ tylko dzięki temu sprzedawcy na Allegro mogą odnieść sukces w sprzedaży online. Po pełnym wdrożeniu zaplanowanym najpóźniej na koniec roku, wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert.

Jak widać na zrzucie, dane te będą kumulowane i prezentowane sprzedawcom w panelu z ostatnich 30 dni. Sprzedawcy będą w nim mogli monitorować 4 następujące obszary swojej działalności związane z obsługą klienta:

  • opinie klientów (np. rekomendacje i opinie),
  • jakość dostawy (np. terminowa wysyłka, liczba zrealizowanych zamówień),
  • jakość obsługi klienta (np. liczba otwartych dyskusji i średni czas odpowiedzi),
  • atrakcyjność oferty (np. liczba ofert z Allegro Smart!, pełen wybór operatorów płatności).

Jak wspominałem wyżej, każdy z nich będzie opatrywany komentarzem Allegro, który będzie wspomagał sprzedawców w poprawieniu każdego z tych obszarów czy parametrów obsługi klienta. Służyć będzie do tego pięciostopniowa skala oceny w porównaniu do średniej wszystkich sprzedawców: Super, Dobry, Neutralny, Wymaga poprawy i Nieakceptowalny.

Całość została już udostępniona sprzedającym, niemniej pełne wdrożenie z innymi opcjami, na którymi pracuje jeszcze Allegro ma nastąpić do końca 2019 roku.

Źródło: Allegro.