Mobile

Jakie zmiany czekają mobilną Operę? Dzisiaj kosmetyczne - już niedługo bardzo poważne

Michał Majchrzycki
Jakie zmiany czekają mobilną Operę? Dzisiaj kosmetyczne - już niedługo bardzo poważne
Reklama

Opera podbiła rynek mobilny za pomocą dwóch produktów - Opery Mini i Opery Mobile. Przede wszystkim zaś dzięki świetnemu posunięciu o nazwie Opera Tu...


Opera podbiła rynek mobilny za pomocą dwóch produktów - Opery Mini i Opery Mobile. Przede wszystkim zaś dzięki świetnemu posunięciu o nazwie Opera Turbo, czyli kompresowaniu materiałów przed pobraniem ich w smartfonie, komórce czy tablecie. W głównej mierze właśnie dzięki temu rozwiązaniu, a także ułatwieniach w korzystaniu z internetu w przeciążonych sieciach, Opera stała się hitem w App Store i Android Markecie. Firma z Norwegii nie zasypia jednak gruszek w popiele. Planuje bowiem połączyć ze sobą Operę Mobile i Operę Mini, aby umocnić swoją pozycję.

Reklama

Przygotowując się do dużych zmian, w obu wersjach przeglądarki wprowadzono mniejsze poprawki. To chociażby dodawanie zakładek za pomocą ikonki przedstawiającej gwiazdkę, która pojawia się w pasku adresowym po każdorazowym wczytaniu danej witryny. Kolejna zmiana (w Operze Mobile dla Androida), to wyłączenie funkcji, która blokowała przekierowania stron internetowych do nich samych. Chodziło o to, by samoistnie odświeżające się witryny nie narażały użytkownika na dodatkowe koszta za transfer. Z kolei aktualizacja Opery Mobile dla Symbiana wprowadza powiadomienia o ilości pobranych przez przeglądarkę danych.


Większe zmiany czekają mobilną Operę w przyszłym roku. Wydania Mobile i Mini zostaną połączone na zasadzie „dwa w jednym”. Użytkownik nie będzie musiał wybierać między wersją normalną (Mobile), a wydaniem „dla oszczędnych” (Mini). To przeglądarka podczas pracy będzie sugerowała, z jakiego trybu przeglądania skorzystać - bogatego, gdy mamy dostęp do szybkiego internetu, lub minimalistycznego, gdy chcemy oszczędzać na transferze. Firma skupi się też przede wszystkim na rozwoju aplikacji dla Androida. To dzięki użytkownikom systemu Google’a mobilna Opera rozwija się najszybciej.

Czy warto czekać na zmiany? Na pewno, zwłaszcza, że do wejścia na rynek mobilnych przeglądarek przygotowuje się Google z Chrome. Także Firefoks w najbliższym czasie ma zostać porządnie odnowiony. Walka o rynek dopiero się rozpoczyna.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama