Social Media

Zarabianie na Instagramie: rzecz dla konsekwentnych i zdeterminowanych!

Kamil Świtalski
Zarabianie na Instagramie: rzecz dla konsekwentnych i zdeterminowanych!
0

Instagram to platforma, której nikomu przedstawiać nie trzeba. Nawet żarty na temat tego, że ten serwis nadaje się wyłącznie do wrzucania zdjęć jedzenia straciły na mocy. Owszem, tzw. foodpornu tam nie brakuje, ale wszyscy śledzący internetowych celebrytów wiedzą, że to serwis, który wybranym pozwoli się utrzymywać. Tak, serwis społecznościowy jest dla niektórych pracą na cały etat. Coraz częściej więc pojawia się pytanie jak zarabiać na Instagramie? Cóż — dróg w tej kwestii jest co najmniej kilka — ale jeżeli liczycie, że z dnia na dzień będziecie mogli porzucić swoje zajęcia i żyć z zarabianych tam pieniędzy, to nie mam dla Was najlepszych wieści.

Zarabianie na Instagramie: wszystko co musisz wiedzieć

Jeżeli słyszałeś tu i ówdzie o zarabianiu na Instagramie, to prawdopodobnie w rozmowie przewinęły się też niemałe sumy pieniędzy. Istnieje duża szansa, że nie było w niej żadnej przesady, tylko... pytanie o kim mowa. Bo zakładam, że nie chodzi o anonimową osobę, której profil obserwuje raptem kilkaset osób. Zarabianie na Instagramie to rzecz, na którą mogą liczyć wyłącznie popularni użytkownicy — czyli tzw. influenserzy. Oczywiście to nie jest tak, że ludzie rodzą się z tysiącami obserwujących w serwisach społecznościowych — to rzecz na którą zapracowali. Ale o tym jak zdobyć followersów na Instagramie już pisaliśmy — teraz przejdźmy zatem do potencjalnych opcji monetyzacji. Regularnie też przewija się pytanie na temat tego, ile można zarobić na Instagramie. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi: wszystko zależy od branży i zasięgów. Najwięksi mogą liczyć na kwoty z kilkoma zerami...

Zarabianie na Instagramie: posty sponsorowane, lokowanie produktów

Lokowanie produktów i posty sponsorowane to najczęściej spotykane formy zarobku na Instagramie. Współprace z markami przybierają różne formy — ale w przypadku Instagrama można często liczyć na kreatywne podejście do tematu. Oczywiście forma reklamowania produktów czy usług różni się od branży i tematu. Nie jest żadną tajemnicą, że nieco inaczej będzie to wyglądało w przypadku odzieży, produktów spożywczych, elektroniki użytkowej, zabawek dla zwierzaków, akcesoriów dla dzieci czy... miejsc — na przykład hoteli czy restauracji. Potencjał w temacie jest ogromny — instagramowi celebryci reklamując produkty często się z nimi fotografują, ale na tym jeszcze nie koniec. Do tego dochodzą opisy i zachwalanie ich skuteczności albo... oznaczenia kont za nie odpowiedzialnych.

Jak "załatwić" sobie płatne współprace na Instagramie? Cóż — tutaj sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Przede wszystkim: to firmy (lub reprezentujące je agencje) muszą wyrazić chęć współpracy z influenserami. Czasem jest to w formie barteru, czasem przelewu — niemniej bez chęci drugiej strony, nici z tego. Jeszcze kilka lat temu to zainteresowani pisali do właścicieli popularnych kont z propozycjami — w ostatnim czasie sporo się w tej kwestii zmieniło i instagramowicze nie boją się zaczepiać marek, proponując im reklamy. To już kwestia indywidualnego podejścia każdej ze stron (i marek) — podobnie jak kwestia wynagrodzenia, która często uzależniona jest od zasięgów. Warto także sięgnąć po dodatkowe narzędzia, które ten kontakt ułatwią — chociażby Whitepress czy Brandbuddies.

Zarabianie na Instagramie: doskonałe miejsce na reklamę Twoich produktów

Skoro promować, to na całego! Instagram to serwis, na który każdego dnia zaglądają miliony użytkowników z całego świata — automatycznie więc staje się doskonałym miejscem do promowania własnych produktów. Jesteś fotografem sprzedającym swoje zdjęcia? Robisz torty na zamówienie? A może drewno nie skrywa przed Tobą żadnych tajemnic i potrafisz wyczarować z niego prawdziwe cudeńka — czy to użytkowe, czy ozdobne? Dobrze się składa — bo tak długo, jak będziesz potrafił je dobrze zaprezentować w serwisie, okrasić hasztagami i dotrzeć do dużego grona odbiorców, masz szansę na wyrobienie sobie marki — i odesłanie do własnego sklepu.

Zarabianie na Instagramie: linki polecające

Jeżeli regularnie przeglądacie Instagram, to prawdopodobnie często widzieliście przy reklamach produktów informację o tym, że wpisując przy zamówieniu kod XYZ, otrzymacie zniżkę. To tzw. afiliacje, w ramach których konta polecające dane produkty czy sklepy mają swój procent od każdego sprzedanego produktu z wykorzystaniem tego kodu. Prowizje od sprzedaży to bardzo popularna forma zarabiania na Instagramie — i regularnie można napotkać takie linki przy promocji produktów chociażby ze sklepu Zalando, który bardzo chętnie podejmuje takie współprace.

Zarabianie na Instagramie: kończysz przygodę? Sprzedaj konto!

Praca na Instagramie potrafi być męcząca — i jeżeli poczujesz, że masz jej dość, a Twoje konto ma tysiące obserwujących, nie musisz go porzucać. Możesz je... najzwyczajniej w świecie sprzedać. Licz się jednak z tym, że to absolutny koniec marki którą budowałeś przez cały czas — i absolutnie nie masz wpływu na to, co podzieje się z nim dalej...

Zarabianie na Instagramie: ciężka praca, która wymaga konsekwencji

Wielu użytkowników serwisu Instagram uważa, że dodawanie postów w internecie to żadna praca — i nie ma w niej nic męczącego. Jeżeli zestawimy ją z trwającą po kilkanaście godzin zmianą w fabryce — wiadomo, że tutaj sprawa jawi się znacznie lżej. Jednak trzeba pamiętać, że internet to bezlitosne miejsce, w którym liczą się przede wszystkim zasięgi. Cyferki przekładają się na ewentualnie zyski, a bezlitośni obserwatorzy mogą nie wybaczyć żadnej wizerunkowej wpadki. Tym samym wiarygodność takich kont spadnie w mgnieniu oka — i nie jest wykluczone, że obecni partnerzy zdecydują się nie wrócić z dalszymi propozycjami. Prowadzenie konta na Instagramie to ciągłe silenie się na kreatywność i atrakcyjne przedstawienie produktów i budowanie własnej marki — i wymaga od zainteresowanych konsekwencji i cierpliwości. Jeżeli macie ochotę spróbować swoich sił, to nie pozostaje mi nic innego, jak tylko życzyć powodzenia!

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu