0

Jak usprawnić sponsorowanie eventów? Trzeba umówić się na randkę w Sponsorfied.com

Specyfika rynku sponsoringu marketingowego sprawia, że  firmy zainteresowane wsparciem eventu czy inicjatywy, często nie trafiają na najlepiej sprofilowane wydarzenia dla swojej marki. Powód jest dość prozaiczny – po prostu o nich nie wiedzą. Dodatkową barierą jest zaufanie między stronami, zwłaszcza gdy współpraca będzie następować po raz pierwszy. Dla tych problemów rozwiązanie chce znaleźć startup – […]

Specyfika rynku sponsoringu marketingowego sprawia, że  firmy zainteresowane wsparciem eventu czy inicjatywy, często nie trafiają na najlepiej sprofilowane wydarzenia dla swojej marki. Powód jest dość prozaiczny – po prostu o nich nie wiedzą. Dodatkową barierą jest zaufanie między stronami, zwłaszcza gdy współpraca będzie następować po raz pierwszy. Dla tych problemów rozwiązanie chce znaleźć startup – Sponsorfied.com

Serwis wspierany przez Y Combinator, to narzędzie online, które łączy marki i organizatorów eventów. Dzięki startupowi, marki mogą efektywnie znajdować najbardziej odpowiednich, z punktu widzenia ich komunikacji, partnerów dla realizacji swoich budżetów marketingowych. Mam tu na myśli zarówno organizatorów wszelkiego rodzaju wydarzeń, eventów, ale również influencerów czy blogerów, którzy z oczywistych względów także będą zainteresowani działaniem w takim systemie.

Sponsorfied działa w sposób podobny do… serwisu randkowego. Każda ze stron wypełnia swój profil zawierający informacje co może zaoferować i czego oczekuje. Następnie system łączy obie strony poprzez analizę wcześniej wypełnionych informacji oraz na podstawie postawionych kryteriów. Dzięki temu, brand otrzymuje listę podmiotów już skorelowanych z jej strategią marketingową, co z pewnością jest prostszym i szybszym rozwiązaniem od obecnie funkcjonujących, opartych o komunikację email i spotkania. Z drugiej strony, system to duża szansa zwłaszcza dla mniejszych podmiotów, poszukujących finansowania na swoje eventy. Oprócz funkcjonalności odpowiedniego łączenia dwóch stron, serwis pośredniczy w całym procesie: od komunikacji i ustalenia szczegółów umowy, poprzez płatności, aż po rozliczenie i dokumentację wydarzenia.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że rynek, pod względem ilości pieniędzy przeznaczanych na sponsoring, jest gigantyczny. Zatem każde, nawet niewielkie partycypowanie w sumach sponsoringowych stwarza niezłe perspektywy dla biznesu. Startup jeszcze nie ustalił jak będzie zarabiać, ale w planach jest prowizja w zakresie 10-20% przepływu między stronami oraz miesięczna opłata za obecność w systemie.

Pierwsze eventy przy pomocy serwisu, zostały już zrealizowane. Możliwości Sponsorfied przetestowały takie marki jak Red Bull czy Popchips. Może to dowodzić tego, że istnieje potrzeba, wśród dużych graczy, na taki sposób działania na rynku sponsoringu. Pomysł wydaje się naprawdę fajny, ale głównym wyzwaniem dla startupu będzie udowodnienie, że jego koncept jest w stanie obniżyć koszty i usprawnić proces realizowania budżetów marketingowych marek.