Artykuł sponsorowany

Jak radzić sobie z negatywną opinią jako pracodawcy?

Redakcja Antyweb
Jak radzić sobie z negatywną opinią jako pracodawcy?
13

Każda marka buduje swój wizerunek całymi latami. Dba o niego, ponieważ jest ogromną wartością dla całego przedsiębiorstwa. Wizerunek przypisywany może być nie tylko firmie, jej produktom i usługom, ale również pracodawcy. Proces jego kształtowania nazywany jest Employer Brandingiem i obejmuje między innymi bieżące monitorowanie opinii na temat pracodawcy. Jak przedsiębiorstwo powinno zareagować na negatywne komentarze pojawiające się np. w Internecie?

Negatywne opinie niszczą obraz pracodawcy

Employer Branding prowadzony jest z wykorzystaniem różnych narzędzi, zarówno w obszarze zewnętrznym, obejmującym potencjalnych pracowników, jak i wewnętrznym, który dotyczy obecnych podwładnych. Pod pojęciem Employer Brandingu należy rozumieć ogół działań podejmowanych na rzecz budowania wizerunku pracodawcy z wyboru. Ten wizerunek może jednak zostać całkowicie zniszczony przez negatywne opinie, które pojawiają się np. na forach dyskusyjnych, czy w serwisach społecznościowych albo na profilu przedsiębiorstwa w serwisie GoWork.pl. Co w takiej sytuacji powinien zrobić pracodawca?

Pierwszym rozwiązaniem, jakie przychodzi na myśl, jest usuwanie negatywnych wpisów. Można sądzić, że problem natychmiast zniknie, ale pewne jest, że z czasem podobne opinie pojawią się w innych miejscach w sieci, albo zaczną być przekazywane z ust do ust pracowników i kandydatów. Lepiej od razu stawić czoła problemom i odpowiedzieć na każdą krytykę, jaka jest publikowana na stronach www na temat naszej firmy.

Co zrobić z negatywną opinią?

Przedsiębiorca świadomie budujący swój wizerunek pracodawcy z wyboru, który dba o własny obraz w środowisku wewnętrznym i zewnętrznym, powinien na bieżąco obserwować media i szukać miejsc, w których pojawiają się o nim nowe informacje. Takie działania ułatwia zapisanie się do subskrypcji w serwisie GoWork.pl, dzięki czemu można śledzić wszystkie wpisy na swój temat. W przypadku krytycznych opinii nie można pozostawiać ich bez odzewu.

Przykładem właściwej reakcji są odpowiedzi serwisu GoWork.pl, który w sytuacji wytknięcia mu błędu przez użytkownika, stara się od razu wyjaśnić nieporozumienie, odpowiadając w sposób merytoryczny.

Usunięcie wpisu nie przyniosłoby rezultatów długofalowych, a merytoryczny odzew pokazuje, że pracodawca nie ma nic do ukrycia, jest wiarygodny i dba o pracowników.

Po co przedsiębiorcy Employer Branding?

Kształtowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy, staje się w dzisiejszych czasach niezbędne. W wielu branżach to pracodawcy walczą o dobrą kadrę, dlatego warto, aby kandydaci sami chcieli podjąć zatrudnienie w danej firmie. Dzięki działaniom z zakresu Employer Brandingu można przyciągnąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie potencjalnych podwładnych, a ci przekonają się, że warto pracować właśnie w tym przedsiębiorstwie.

Reputacja firmy i jej pozytywny obraz w świadomości bliższego i dalszego otoczenia są kształtowane przez długi czas. Nie powinno się zatem przerywać takich staraniach i warto podejmować kolejne, dla wzmocnienia pożądanego wizerunku przedsiębiorstwa.

Jednym z narzędzi usprawniających ten proces jest zakładka aktualności w serwisie GoWork.pl, która umożliwia przedstawienie szerszej grupie odbiorczej wydarzeń organizowanych wewnątrz firmy.

Wzbogacają one wątek opiniotwórczy firmy, co w połączeniu z merytorycznymi odpowiedziami na komentarze użytkowników, zwiększa wiarygodność firmy.

Głównym sposobem, dzięki któremu można radzić sobie z negatywnymi opiniami na temat pracodawcy, jest poddanie wewnętrznej analizie tego, co dzieje się w firmie, i podjęcie ewentualnych działań naprawczych, jeśli te są niezbędne. Oczywiście następnie należy zakomunikować je na zewnątrz.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

pracaPR