Wprawdzie nie jestem maniakiem statystyki i do Google Analytics nie zaglądam codziennie (daję słowo!) to jednak efekt wczorajszego wpisu o spamerskich...
Jak przekłada się 16k Facebookowych lajków na statystyki - na przykładzie rekordowego artykułu z Antyweb
Jak więc wygląda 16 tysięcy lajków (i ciągle rośnie) w statystykach wizyt ? GA w tej chwili za 25 lipiec (czyli bez 1h z 24 lipca - post było opublikowany po 23) dla źródła ruchu jakim jest Facebook pokazuje ponad 45 tysięcy wizyt, i blisko 60 tysięcy tysięcy odsłon. Dzień się jednak nie skończył wiec zakładam, że jutro wyniki te będą jeszcze lepsze (bo ruch cały czas jest wzmożony)
Wizyty dla źrodła Facebook
Głębokość wizyty z Facebooka nie była zaskoczeniem i sprowadzała się do odwiedzenia praktycznie tylko jednego wpisu (1,2 P/V) czas na stornie był również krótki i osiągnął zaledwie 30 % długości standardowej wizyty. Bardzo dobrze prezentuje się za to parametr nowych wizyt który jest na poziomie 80%.
Interpretacje tych wyników pozostawiam wam, choć moim zdaniem lajki na twardych danych tracą trochę ze swojej magicznej siły. Oczywiście piszę to jedynie w aspekcie konkretnej kategorii tematycznej do jakiej zalicza się Antyweb, który jeśli chodzi o zarządzanie ruchem przychodzący też nie jest mistrzostwem świata :)
Porównując tego typu „strzał” do Wykop na razie mogę powiedzieć, że efekt Facebook trwa dłużej i stabilniej generuje ruch w ciągu dnia. Ciekawy jestem natomiast jak głębokie będą spadki jutro i czy podobnie jak przy wykopie będzie to ruch który praktycznie w 100% „przelatuje przez stronę”.
Ps. Gdybyście byli zainteresowani jakimiś innymi parametrami, których nie uwzględniłem powyżej to dajcie znać
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu