138

Nie rób z siebie barana na Facebooku i zakop naciągane konkursy

Facebook staje się coraz bardziej irytujący dzięki spamowi, idiotycznym aplikacjom oraz cwaniakom budującym farmy użytkowników oraz niestety naiwnym internautom, którzy słysząc o darmowym bilecie czy też tak jak teraz bluzie z logiem Facebooka są w stanie oddać swoje dane w obce ręce. Nie wiedzą nawet kim są „organizatorzy” farmowych/spamowych konkursów, nie szukają informacji tylko od […]

Facebook staje się coraz bardziej irytujący dzięki spamowi, idiotycznym aplikacjom oraz cwaniakom budującym farmy użytkowników oraz niestety naiwnym internautom, którzy słysząc o darmowym bilecie czy też tak jak teraz bluzie z logiem Facebooka są w stanie oddać swoje dane w obce ręce. Nie wiedzą nawet kim są „organizatorzy” farmowych/spamowych konkursów, nie szukają informacji tylko od razu przekazują dane, spamują konta znajomych i po prostu kompromitują się swoją naiwnością.


Efekty są – bo jeśli już 100 tysięcy ludzi zgłosiło się po darmową bluzę na Facebooku (do rozdania jest ich 300 tysięcy) to można założyć, że ktoś z  ponad 3,2 miliona!! oczekujących też się zgłosi. No i pojawiły się już buty z logiem Twittera, która za chwilę będą równie gorącym towarem jak bluzy z logiem Facebooka.

Niestety nasz tłum nie czyta zbyt dokładnie zasad zabawy. Kiedy by przeczytał to zobaczyłby, że aby dostać bluzę trzeba zaprosić wszystkich swoich znajomych:) I wszystkim udostępnić wpis o konkursie na tablicy. Nie przeczytasz czy też nie zaprosisz WSZYSTKICH i już po bluzie :)

„Zaprosić WSZYSTKICH swoich znajomych i udostępnić wydarzenie na ich tablicy (system w ten sposób zweryfikuje wszystkich uczestników, to BARDZO WAŻNE)”

Na dodatek organizatorzy jeszcze nie powiedzieli kiedy się konkurs kończy, ale za to nagrody zostaną rozesłane 5 dni po końcu konkursu :)

Organizatorem tych sprytnych konkursów jest Klikam-wygrywam, czyli firma mająca profil na Facebooku, jednak nie podająca absolutnie żadnych danych. Jedynie co można znaleźć to innego rodzaju „konkursy” jakie zorganizowała. Niestety nie odpowiada ona też na moje pytania i komentarze z prośbą o podanie danych organizatora.



Zastanówmy się teraz czy ktoś powierzyłby kilka milionów budżetu (300K x cena bluzy + kosz wysyłki) na konkurs w którym nie reklamuje się nic, firmie która nawet nie podaje swoich danych i nie jest dużą agencją marketingową ? Odpowiedź jest chyba oczywista.

Niestety Facebook nie panuje nad tego typu akcjami i spryciarzami, daje jednak użytkownikom narzędzia do tego aby w przypadkach w których mamy wątpliwości co do legalności prowadzonych działań zgłosić je i organizatora.

Ponieważ ja mam wątpliwości :) i podejrzewam, że wy też je macie :) Dlatego proponuję akcję 5 tysięcy szybkich zgłoszeń w celu wyeliminowanie „podejrzanych” zachowań. W razie gdybym się mylił z pewnością Facebook wyjaśni sprawę.

Proszę, wykopcie, lajkujcie i plusujcie – aby wasi znajomi nie przesyłali już wam tego spamu