Świat

iTunes traci muzykę - odejście Warnera?

Grzegorz Marczak
iTunes traci muzykę - odejście Warnera?
Reklama

Warner Music Group myśli o wycofaniu się z "sklepu" Apple czyli iTunes tak samo jak niedawno zrobiła to wytwórnia Universal (istnieje możliwość na w...

Warner Music Group myśli o wycofaniu się z "sklepu" Apple czyli iTunes tak samo jak niedawno zrobiła to wytwórnia Universal (istnieje możliwość na współprace na zasadzie podpisywania miesięcznych kontraktów, ale to również nic pewnego).
Reklama

Widać, że wytwórnie muzyczne konsekwentnie realizują strategię zwalczania iTunes - oczywiście nie jest to cel sam w sobie i jednym punkt ich strategii ale jest to bardzo widoczne.

Warner razem z Sony BMG przymierzają się do uruchomienia własnego serwisu muzycznego. Model biznesowy nowego przedsięwzięcia jest dość pokrętny a napędzać go ma darmowa muzyka dla osób kupujących konkurencyjne do apple urządzenia. Każdy kto kupi określonej firmy odtwarzacz muzyki będzie mógł pobrać utwory muzyczne z serwisu za równowartość wydanych na to urządzenie pieniędzy. Oczywiście będzie również istniał model subskrypcji.

Itunes po odejściu Warnera (a wcześniej Universal) oraz przy rozwijającej się sprzedaży muzyki w Amazon.com oraz w sklepach Wal-maru może wpaść w dość poważne kłopoty.

Apple trzyma się twardo swojej polityki cenowej (wszystkie utwory w jednej cenie), jednak ostatnie poczynania wytwórni powinny zmusić firmę do rozważenia ponownie modelu biznesowego i przyjrzenie się trendom, które obecnie rozwijają się w internecie.

Oczywiście zarówno Warner jak i Universal nie walczą o dobro konsumentów i obniżanie cen, walka z iTunes dotyczy prawdopodobnie marż na sprzedawanej muzyce.

Wytwórnie muzyczne mogą jednak za chwilę napotkać na nieco inny problem jakim jest wskazany przez zespół Radiohead nowy model sprzedaży muzyki (płać za muzykę ile cię stać, bez pośredników i bez wytwórni), który sprawdził się rewelacyjnie, przynosząc zespołowi w granicach 5 milionów funtów.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama