Możliwe jest, że Google ostrzegał Samsunga przed próbami "wzorowania" się na produktach firmy Apple, pewne jest za to, że i tak to niewiele dało K...
iPad ponad dwukrotnie bardziej popularny od wszystkich tabletów z Androidem. Zaskoczeni?
Możliwe jest, że Google ostrzegał Samsunga przed próbami "wzorowania" się na produktach firmy Apple, pewne jest za to, że i tak to niewiele dało Koreańczykom. Z opublikowanego wczoraj raportu jasno wynika, że pomimo niezłego wyniku sprzedaży wszystkich tabletów z systemem operacyjnym Android, to iPad jest niekwestionowanym zwycięzcą na rynku. Nawet niemal dwukrotny wzrost sprzedanych gadżetów z zielonym robotem na pokładzie (na czele z Galaxy Tabami) nie zagroził twórcy iUrządzeń.
Opublikowany niedawno raport autorstwa Strategy Analytics pokazuje, jak wyglądała w drugim kwartale bieżącego roku sprzedaż i udział w rynku tabletów z systemami firm: Apple, Google, Microsoft i innych. Obie te wartości zostały porównane z analogicznym okresem 2011 roku. Patrząc na te liczby można wyciągnąć wielorakie wnioski.
Pierwsze dotyczą Androida, którego twórcy mogą mówić o szczęściu w nieszczęściu. Dlaczego? Sprzedaż urządzeń z ich mobilnym systemem operacyjnym wzrosła niemal dwukrotnie - z 4,4 do 7,3 milionów - lecz nadal jest o wiele niższa niż iPadów (z 9,3 do 17 milionów). Wspomnę tylko, że chcący niebawem zawojować rynek tabletów Microsoft znalazł się na trzeciej pozycji z wynikiem, o którym wstyd pisać. Sami zobaczcie:
O wiele mniejsze zmiany można zaobserwować w udziale poszczególnych systemów na rynku. Produkt firmy Apple - zawsze na czas aktualizowany iOS - zdobył w porównaniu z rokiem poprzednim 6,3 procent rynku i zakończył drugi kwartał 2012 roku z wynikiem 68,3 procent. Android stoi w miejscu z wynikiem 29,3 procenta. Skąd się bierze tak słaby wynik systemu firmy Google?
Analityk Neil Mawston twierdzi, że pomimo wysokich oczekiwań firm: Amazon, Samsung, Acer i Asus (najwięksi producenci tabletów z Androidem), społeczność skupiona wokół zielonego robocika będzie musiała zwrócić wymienionym firmom (i nie tylko im) uwagę na wiele braków. Słabymi stronami tabletów z rodziny Nexus, Kindle i innych są między innymi: mała liczba zoptymalizowanych pod kątem tabletów aplikacji, oraz powielane wzornictwo urządzeń. Trudno się w nim nie zgodzić.
Jas sądzicie, ile procent rynku będzie miał za rok Microsoft? Wierzycie w sukces Surface?
Zdjęcie znalazłem na technmarketing
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu