Intel

Intel porzuca wearables. Czy to coś zmieni na tym trudnym rynku?

Paweł Winiarski
Intel porzuca wearables. Czy to coś zmieni na tym trudnym rynku?
Reklama

Nie jest to oficjalna informacja od Intela, ale związane z nim źródła donoszą, że firma zwalnia osoby odpowiedzialne za produkcję wearables.

W 2014 roku Intel kupił Basis, czego owocem miał być boom na rynku elektroniki ubieralnej. Mieliśmy okazję testować zegarek Basis Peak i był...w porządku. Tylko tyle i aż tyle, najwyraźniej nie wystarczyło to by zawojować rynek, szczególnie, że sprzętowi zdarzyło się zapalać. Spowodowało to wycofanie go z rynku, nie przypominam sobie jednak, by bił rekordy sprzedaży.

Reklama

Mówi się, że oddział odpowiedzialny za elektronikę ubieralną boryka się aktualnie z dużymi zwolnieniami, a to oznaczałoby, że Intel rezygnuje z tego rynku. Serwisowi TechCrunch udało się jednocześnie uzyskać zdjęcia urządzenia, które nie pojawi się już na rynku - Basis Ruby. Opaska fitnessowa nie została nawet zapowiedziana, miała podobno konkurować z Charge 2 od FitBita.

Ciekawe, czy zwolnienia będą się wiązać wyłącznie z porzuceniem tworzenia sprzętów, czy odbiją się również na ogólnej obecności Intela na tym rynku. Ciężko mi uwierzyć, że tak duża firma mogłaby w ogóle zignorować elektronikę ubieralną i nie inwestować w tę technologię. Może i dzisiejsze opaski czy zegarki nie są tym czego oczekujemy, ale w niedalekiej przyszłości czipy trafią do butów, rękawiczek, czapek, kurtek, biżuterii - nie jako ciekawostka, a jej zwykły, codzienny element. Nie wyobrażam sobie by w takiej przyszłości nie uczestniczył Intel, szczególnie że przecież jeszcze w styczniu tego roku Kuba pisał o świetnie zapowiadającym się układzie Intel Curie.

Ale może to bardzo dobry krok dla Intela?

Dostarczać podzespoły, nie bawiąc się w tworzenie własnych urządzeń. Może i nikt nie będzie kojarzył sprzedażowych hitów z nazwą Intel, ale firma będzie mieć swój udział w technologii i zapisze się tym na kartach historii.

źródło

grafiki

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama