3

Instagram testuje odpowiedniki facebookowych fanpage [prasówka]

Insttagram sukcesywnie zwiększa swój potencjał reklamowy. Po wprowadzeniu algorytmów do streama

Strony firmowe na Instagramie

Strony firmowe na Instagramie wizualnie nie będą się znacząco różnić od profilów użytkowników. Najważniejszą różnicą jest dodanie przycisku pozwalającego na bezpośredni kontakt z marką. Po jego kliknięciu możemy wysłać e-mail na skonfigurowany przez właściciela strony adres, albo też uzyskać wskazówki dotyczące dojazdu do siedziby firmy. Jest to kolejna zmiana, która ma uczynić platformę bardziej przystępną dla firm i marek. Wcześniej twórcy wprowadzili zarządzany przez algorytmy strumień, który zmienia widoczność postów w zależności od preferencji użytkowników.

DuckDuck Go rozdaje pieniądze

Twórcy wyszukiwarki DuckDuckGo postanowili podzielić się zyskami ze społecznością open source. Zamierzają wesprzeć dziewięć projektów – każdy z nich otrzyma 25 tys. dolarów (jeszcze nie wiemy, jakie to będą inicjatywy). W sumie da to 225 tys. dolarów wsparcia. To kolejny taki ruch ze strony firmy – w ubiegłym roku na wsparcie otwartych projektów przeznaczono 125 tys. dolarów. To niewiele w porównaniu  Google, które każdego roku przeznacza na tego typu cele 100 mln dol. Widać jednak, że DuckDuckGo zamierza iść podobną drogą i kreować siebie na firmę wspierającą fajne internetowe inicjatywy.

Zmiany w Apple Music

Wszystko wskazuje na to, że na tegorocznej konferencji WWDC zobaczymy nową, odświeżoną wersję Apple Music. Nieoficjalne źródła donoszą, że twórcy chcą uczynić interfejs programu bardziej intuicyjnym i przejrzystym. Sama platforma odnosi spore sukcesy i cieszy się coraz większą popularnością. Wykonanie oficjalnej aplikacji budzi jednak sporo wątpliwości, na co swego czasu zwracał na Antywebie uwagę Grzegorz. O nowej wersji nie wiemy zbyt wiele – pozostaje czekać do samej konferencji. Program ma być wydany jako wersja beta i stać się natywnie częścią iOS 10. O aktualizacji wersji dla Androida nic nie wiadomo.

Pół miliona samochodów Tesli do 2018

Tesla ma ambitny plan. W tym roku na drogi ma wyjechać 80-90 tys. elektrycznych samochodów. A to dopiero początek, bo do 2018 roku amerykański producent chce wprowadzić na rynek aż pół miliona aut. To bardziej optymistyczny scenariusz niż zakładano – wcześniej mówiono raczej o roku 2020. Wynika to z ogromnego zainteresowania Modelem 3, na który złożono 400 tys. przedpremierowych zamówień (produkcja auta ruszy pod koniec 2017 roku). To wszystko przełoży się oczywiście na lepsze wyniki finansowe. W odpowiedzi na to, akcje Tesli na giełdzie podrożały o 4,7 proc.