71

inis.pl narzędzie do email marketingu prawie za darmo

inis.pl to narzędzie do e-mail marketingu. To co odróżnia ten produkt od konkurentów to fakt, że Inis jest produktem (prawie) darmowym. Nie wiem jak zaawansowane jest to narzędzie i czy faktycznie da się je porównać chociażby z Frashmail ale wydaje mi się, że nie do końca o to chodzi. Celem dla tego typu produktu mogą […]

inis.pl to narzędzie do e-mail marketingu. To co odróżnia ten produkt od konkurentów to fakt, że Inis jest produktem (prawie) darmowym. Nie wiem jak zaawansowane jest to narzędzie i czy faktycznie da się je porównać chociażby z Frashmail ale wydaje mi się, że nie do końca o to chodzi. Celem dla tego typu produktu mogą być mniejsze podmioty i mniejsi wydawcy.

Dla przykładu miałem kiedyś ofertę sprzedaży mailingu do użytkowników Canon Board. Okazało się jednak, że nie mam do tego narzędzia. Wewnętrzne mechanizmy okazały się nie efektywne przy mailingu do 35 tysięcy osób. Z kolei kupowanie dedykowanego systemu do jednorazowej akcji nie miało większego sensu.

Warto też przypomnieć, że e-mail marketing cechuje się wysoką zwrotu z inwestycji i jest nadal najbardziej efektywnym kanałem komunikacji (według raportu IAB za 2009 rok).



Kiedy jednak przykrzymy się bliżej inis.pl okazuje się, że nie ma nic za darmo. W zamian za udostępnienie całego systemu do email marketingu Inis oczekuje, że klienci od czasu do czasu zrealizują dla Inis wysyłkę do swojej bazy adresowej. Od czasu do czasu oznacza nie częściej niż dwie wysyłki w miesiącu. Jeśli ktoś nie chce zaakceptować takiego układu może skorzystać z płatnej opcji.

Czytając ten warunek współpracy zaczynam się więc zastanawiać dla kogo tak naprawdę jest to narzędzie? Raczej na pewno nie jest to coś z czego skorzysta taki mały wydawca jak ja, który sporadycznie sprzedaje reklamę przez email i nie widzi sensu w dodatkowym mailingu dwa razy w miesiącu w imieniu Inis.