Google wprowadziło w swoim pakiecie aplikacji biurowych czyli Google Docs bardzo ciekawą funkcję rozpoznawania tekstu (OCR) w obrazkach i plikach PDF....
Jak to działa? Podczas wgrywania do Google Docs PDF lub skanu jakiegoś tekstu zobaczymy opcję dającą możliwość przekonwertowania informacji do tekstu. Wygenerowany w ten sposób tekst jest zapisywany jako dokument w Docs. Niestety oryginał nie jest wgrywany, więc jeśli chcemy mieć też w Google Docs źródło przekonwertowanego tekstu to musimy wgrać je oddzielnie.
I teraz najważniejsze - podobno z jakością rozpoznawania tekstu nie jest jeszcze najlepiej (sam jeszcze nie miałem okazji przetestować). Według googlesystem skąd pochodzi ta informacja przy pierwszych testach konwersji ok 10% tekstu zostało nie rozpoznane lub rozpoznane błędnie. Moim zdaniem nie jest to najgorszy wynik jak na narzędzie online.
Nie ma co się jednak nastawiać na to, że OCR w Google Docs będzie na tym samym poziomie co specjalistyczne dedykowane do tego celu płatne aplikacje. Ma to być raczej narzędzie dla osób, które okazjonalnie mają potrzebę skopiowania tekstu z zeskanowanego zdjęcia czy też obrazka.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu