E-commerce

Imponujące tempo rozwoju InPost. Mają już 8 tys. Paczkomatów, z czego 2 tys. postawili w rok

Grzegorz Ułan
Imponujące tempo rozwoju InPost. Mają już 8 tys. Paczkomatów, z czego 2 tys. postawili w rok
Reklama

W zasadzie to mniej niż w rok, ostatni raz informowaliśmy Was o liczbie Paczkomatów pod koniec listopada zeszłego roku, kiedy to InPost chwalił się 6 tys. Paczkomatów w Polsce.

Paczkomat numer 6000 stanął w małopolskiej Suchej Beskidzkiej Paczkomat, jeszcze przed ubiegłorocznymi świętami. Dwa miesiące później dowiedzieliśmy się o ponownej ekspansji InPostu za granicą, kiedy to poinformowano o postawieniu 1000 Paczkomatów w Austrii. Obawiałem się wtedy, że InPost znowu nieco odpuści polski rynek.

Reklama

Na szczęście nic takiego się nie stało, nie dość, że rozpoczęli nowy projekt Paczkomaty InDoor, które będą stawiane wewnątrz budynków, to nie zaprzestali rozwoju sieci tradycyjnych Paczkomatów. Paczkomat nr 8000 postawiono w Krakowie, przy ulicy Myśliwskiej 51.


Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost:

Sieć Paczkomatów rośnie w ekspresowym tempie – od listopada zeszłego roku do końca tegorocznych wakacji postawiliśmy w całej Polsce już 2000 nowych maszyn. Z uwagi na małą dostępność miejsca w największych miastach wprowadziliśmy nowe urządzenia – typu „L” i „U” – które swoim kształtem dostosowują się do otoczenia. Taki właśnie Paczkomat trafił do Krakowa jako urządzenie nr 8000 w naszej sieci w Polsce. Musimy nadążać za popytem na nasze usługi – w okresie pandemii wiele nowych klientów zaufało nam i zdecydowało się odbierać oraz nadawać swoje przesyłki bezpiecznie, bez kontaktu z innymi ludźmi. W najbliższej przyszłości jeszcze bardziej zwiększy się wygoda i dostęp do Paczkomatów. Rozpoczęliśmy stawianie maszyn wewnątrz budynków – już wkrótce odbierzecie swoje przesyłki w waszym biurze, ulubionej galerii, a może nawet w budynku, w którym mieszkacie.

To imponujące tempo rozwoju ma swoje przełożenie na wybory konsumentów, według ostatniego raportu Gemiusa, Paczkomaty stały się popularniejsze niż dostawy kurierem. Już 61% internautów wybiera tę formę dostawy dla swoich produktów zakupionych w sieci. Warto przy tym zaznaczyć, że dostawy Pocztą Polską są prawie o połowę mniej popularne, co z kolei przekłada się podobnie na liczbę Paczkomatów - 8 tysięcy vs liczbę placówek Poczty Polskiej - 4,6 tysięcy.

Źródło: InPost.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama