Moje przemyślenia

Ile wart jest fan na Facebooku? W zależności od marki nawet 1 613 dolarów!

MK
Marcin Kamiński
19

Przeglądać oferty choćby na popularnym Allegro mogłoby się wydawać, że wartość jednego fana na Facebooku wynosi zaledwie kilka marnych groszy. Okazuje się jednak, że realni fani mogą stanowić dla marek znacznie większość wartość, przekraczającą nawet tysiąc dolarów. Tak wskazuje najnowszy raport fir...

Przeglądać oferty choćby na popularnym Allegro mogłoby się wydawać, że wartość jednego fana na Facebooku wynosi zaledwie kilka marnych groszy. Okazuje się jednak, że realni fani mogą stanowić dla marek znacznie większość wartość, przekraczającą nawet tysiąc dolarów. Tak wskazuje najnowszy raport firmy Syncapse, która przeanalizowała ile wart jest jeden fan na Facebooku w zależności od branży, w jakiej działa marka prowadząca fanpage.

Ile tak naprawdę wart jest fan na Facebooku? Odpowiedź zależy od tego, gdzie będziemy szukać odpowiedzi. Jeśli zajrzymy do najświeższego raportu sporządzonego przez firmę Syncapse, okaże się, że wartość jednego fana dla marki może wynosić nawet 1 613 dolarów. Jak zostało to wyliczone?

Jak mówi raport, 20% konsumentów generuje 80% przychodów dla marki. Co więcej, ta grupa 20% najbardziej wartościowych fanów jest często aktywna na profilu, lakując, komentując i biorąc aktywny udział w konkursach czy innych aktywacjach. Aby obliczyć więc wartość fana na Facebooku przebadano 2 000 osób, gdzie wzięto pod uwagę następujące aspekty:

1. Ile fan wydał pieniędzy na zakup produktów danej marki?
2. Jak bardzo lojalny jest fan wobec marki?
3. Jak bardzo fan jest skłonny polecać produkty marki swoim znajomym?
4. Do jak wielu fanów i jak często może dotrzeć marka poprzez Facebooka?
5. Jak obecnie fani przyczyniają się do przyciągania nowych fanów?
6. Jak mocne więzi emocjonalne ma marka ze swoimi fanami?

Oto wyniki:

Jak widać dla takiej marki jak BMW, jeden fan może być wart nawet 1 613 dolarów! Ma to sens jeśli weźmiemy pod uwagę, że taka osoba nie tylko zakupiła niedawno nowy samochód w salonie, a więc wydała u BMW nawet kilkaset tysięcy złotych, to jeszcze poleca markę swoim znajomym i przekonuje ich do zakupu produktu z ich oferty. Dla tych firm, które oferują znacznie tańsze produkty niż samochody, wartość pojedynczego fana na Facebooku jest niższa - dla Starbucksa wynosi 177 dolarów, a dla Coca-Coli 70 USD.

Co ciekawe, użytkownicy Facebooka, którzy są na nim fanami wielu marek, zazwyczaj wykazują się większą aktywnością od przeciętnych posiadaczy konta w serwisie społecznościowym. Częściej lajkują oni wpisy, komentują oraz udostępniają statusy publikowane przez lubiane firmy. Pokazuje to poniższa tabelka:

Wartość fana na Facebooku wzrasta. Od roku 2010 podniosła się aż o 30 procent, a w tym samym czasie znacznie wzrosła aktywność użytkowników serwisu społecznościowego - statystyczny posiadacz konta na FB zostawia więcej lajków i komentarzy niż kiedyś. Wygląda więc na to, że wartość fana dla marki z czasem będzie dalej rosnąć.

Źródło: venturebeat

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook