Mobile

IKO dostępne już na zrootowanych urządzeniach z Androidem!

GU
Grzegorz Ułan
24

O aplikacji tej pisałem już Wam przy okazji startu tych płatności mobilnych, na którym miałem przyjemność być. Później, kiedy okazało się, że do tego systemu dołączyły inne banki, by w końcu podzielić się z Wami premierą na urządzeniach mobilnych dla wszystkich użytkowników. Niestety do dziś nie...

O aplikacji tej pisałem już Wam przy okazji startu tych płatności mobilnych, na którym miałem przyjemność być. Później, kiedy okazało się, że do tego systemu dołączyły inne banki, by w końcu podzielić się z Wami premierą na urządzeniach mobilnych dla wszystkich użytkowników.

Niestety do dziś nie mogłem się z nią bliżej zapoznać z uwagi, że korzystam ze zrootowanego urządzenia. Dziś już aplikacja została odblokowana i działa bez problemu.

Po uruchomieniu programu wpisujemy swój numer telefonu i 4-cyfrowy PIN, akceptujemy i oczekujemy na SMSa potwierdzającego, po czym aplikacja już będzie gotowa do użycia.

Oczywiście z zerowym saldem, dlatego też konieczne jest założenie konta w internetowej wersji naszej portmonetki na https://portmonetka.pkobp.pl.

Najpierw wpisujemy numer telefonu i 6-cyfrowy kod IKO wyświetlany na ekranie głównym w aplikacji (ostatni zrzut ekranu), który zmienia się po upływie określonego czasu. Dalej przenoszeni jesteśmy już do założenia konta.

Tutaj natknąłem się na pierwszy zgrzyt. Jako, że do tego typu serwisów zwykłem używać skomplikowanych haseł z dużą ilością znaków specjalnych, moje najpierw określiło jako silne, ale ostatecznie nie przyjęło, mimo, że w opisie są dopuszczalne znaki specjalne.

Tymczasowo dałem "zwykłe" hasło, powalczę z tym później. Zobaczmy teraz, co mamy w środku. Po założeniu konta, przyporządkowany zostanie nam numer rachunku, na który możemy przelewać swoje środki, z których to będziemy mogli korzystać w naszej aplikacji mobilnej.

Mamy tu też dostęp do historii operacji, stanu konta oraz ustawień naszej portmonetki, a w tym zmiany haseł czy nadania hasła do wystawiania czeków w aplikacji.

Przelewu na nasz rachunek portmonetki możemy dokonać w dowolnym banku lub na poczcie, a samo korzystanie z aplikacji i rachunku jest darmowe. Płacimy jedynie za wypłatę zgromadzonych środków oraz za wypłatę z bankomatów, z tym że pierwsze pół roku jest za darmo. Przyznam, że to dość astronomiczna kwota, zwłaszcza dla osób, które mają aktywne bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów, przy użyciu samej karty. Myślę, że akurat ta funkcja nie zdobędzie dużej popularności. Pozostałe zapowiadają się nad wyraz ciekawie i prawdopodobnie dam szansę temu systemowi płatności mobilnych.

A więc, nie przedłużając już, zapraszam do pobierania:).

Aplikacja do pobrania z Google Play.
Portmonetka online.

Aktualizacja

W rekcji na ten tekst dostaliśmy właśnie wiadomość od Pani Karoliny Tomczak z PKO Bank Polski z doprecyzowaniem dwóch rzeczy:

  • żeby doładować portmonetkę IKO, nie trzeba rejestrować się w serwisie portmonetka.pkobp.pl. Numer rachunku, na który można przelać środki, jest widoczny w samej aplikacji, np. po pociągnięciu w dół belki z dostępnym saldem.
  • z IKO można korzystać z kontem w PKO lub Inteligo (zdecydowana większość klientów tak robi) i wtedy nie ma żadnych opłat za wypłaty, płatności itp.

Potwierdzam powyższe, od razu pospieszyłem do serwisu w celu założenia portmonetki, stąd moja taka nadinterpretacja faktów:)

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

MobileAndroidrootIKO