Huawei

Huawei puchnie! Takie wzrosty chciałby mieć każdy producent smartfonów

Tomasz Popielarczyk
Huawei puchnie! Takie wzrosty chciałby mieć każdy producent smartfonów
Reklama

Huawei Consumer publikuje wyniki za pierwsze półrocze 2017 roku i ma powody do radości. Firma puchnie! Sprzedaje coraz więcej smartfonów, zwiększa udziały na strategicznych rynkach. Samsung, Apple - macie czego się bać!

Konsumencka część Huawei ma się doskonale! W połowie roku dochody Huawei wyniosły 105,4 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 36,2 proc. rok do roku. Sprzedaż smartfonów sięgnęła 73,01 miliona egzemplarzy, czyli zwiększyła się o 20.6 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Richard Yu miał powody do chwalenia się, co zresztą zrobił tłumacząc:

Reklama

Nasza firma stale odnotowuje znaczny wzrost, plasując się powyżej średniej i docierając na rynki premium na całym świecie. Te wyniki świadczą o silnej pozycji marki Huawei oraz dynamice, którą zawdzięczamy naszym przełomowym produktom wysokiej klasy, wpisującym się w oczekiwania wymagających konsumentów naszych czasów.




Jak podaje IDC Huawei ma 9,8 proc. udziału w rynku smartfonów (dane za Q1 2017). W Chinach firma Huawei mogła pochwalić się udziałem w rynku na poziomie 22,1 proc. oraz zwiększeniem dostaw o 24 proc. w porównaniu do minionego roku. W Europie także odnotowano szybkie wzrosty – Huawei zyskało 18 proc. rok do roku, najlepsze wyniki odnotowując w Europie Środkowej i Wschodniej oraz krajach skandynawskich.



W 2017 r. marka Huawei uplasowała się na 49. miejscu w rankingu 100 najcenniejszych marek świata BrandZ na 88. pozycji w zestawieniu magazynu Forbes oraz na 40. pozycji wśród najcenniejszych marek świata Brand Finance Global 500. To tylko pokazuje, jak ogromny postęp zrobili Chińczycy na tym polu. W dużej mierze jest to zasługa przemyślanego marketingu, który oparto o współpracę z gwiazdami światowego formatu (Leo Messi, Robert Lewandowski) oraz kultowymi markami (Leica, Porsche).


Chiński producent zapowiedział ponadto rozwój sieci detalicznej – do końca 2017 r. liczba sklepów na całym świecie ma sięgnąć 56 tysięcy. Dla porównania jeszcze w maju 2016 r. wynosiła ona 35 tysięcy. Firma ujawniła też swoje plany na najbliższą przyszłość, a te wiążą się z rozwojem sztucznej inteligencji oraz inwestowaniem w rozwiązania typu AR i VR. Pierwsze tego efekty prawdopodobnie zobaczymy już jesienią podczas premiery Mate'a 10.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama