Huawei

Huawei nie ma powodów do wstydu. Rok 2022 był dla firmy całkiem udany

Piotr Kurek
Huawei nie ma powodów do wstydu. Rok 2022 był dla firmy całkiem udany
Reklama

Huawei od lat ma pod górkę. Odkąd firma jest na cenzurowanych w Stanach Zjednoczonych, szuka swojego pomysłu na zaistnienie w świecie technologii. Huawei Mobile Service będące odpowiedzią na Google Mobile Services pokazuje, że warto inwestować w swoje rozwiązania.

Nie da się ukryć, że z każdym kolejnym rokiem sklep AppGallery zyskuje na znaczeniu. Tym bardziej, że Huawei chwali się, że ich platforma jest obecnie jednym z trzech najważniejszych globalnych sklepów z aplikacjami. Liczba pobrań z AppGallery miała wzrosnąć rok do roku o 147 procent. Rośnie też integracja aplikacji z Huawei Mobile Services. Na całym świecie z HMS Core zintegrowanych jest już ponad 220 tys. aplikacji, a deweloperów współpracujących w ramach usług mobilnych Huawei jest już 6 mln. Wzrosty zaobserwowano również wśród reklamodawców. Ich liczba w Huawei Ads wzrosła o 800 procent w dwa lata. Miesięcznie, aktywnych użytkowników w sklepie jest ponad pół miliarda. Jednocześnie firma zwraca uwagę na fakt, że sporymi wzrostami cieszą się jej kluczowe usługi: Wyszukiwarka i Mapy Peta, Asystent Huawei oraz AI Search.

Reklama

Z Huawei ID, które daje dostęp do usług mobilnych firmy korzysta obecnie 400 mln użytkowników miesięcznie. Ułatwia ona korzystanie z Map, sklepu AppGallery, aplikacji Huawei Zdrowie czy Chmury Huaweii oraz wyszukiwarki, która w ostatnim czasie doczekała się m.in. Wyszukiwarka Petal wyszukiwania za pomocą tekstu, obrazu i głosu. Z samych Map Petal korzysta obecnie 40 mln użytkowników miesięcznie. I choć to liczby dużo mniejsze niż w przypadku Map Google, nie da się zauważyć, że znaczenie Huawei na tym rynku rośnie. Podobnie w przypadku Asystenta, który obecnie posiada 260 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Huawei Mobile Services z rekordowymi wzrostami w 2022 roku

Aplikacja Huawei Zdrowie ma 97 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (to wzrost o 17% r/r) z czego 13 milionów (wzrost o 20% r/r) używa jej do śledzenia aktywności sportowej. Ponadto 16 mln analizuje swoje pomiary snu (wzrost o 17% r/r), a 26 mln (wzrost o 17% r/r) korzysta z niej, by monitorować ogólny stan zdrowia. Dzięki Huawei AI Search, globalne usługi wyszukiwania (np. aplikacji, ustawień, plików, kontaktów i innych) są obecnie dostarczane do 310 mln użytkowników, których łączy z lokalnymi i międzynarodowymi źródłami w ponad 170 krajach i regionach.

Jest jeszcze kwestia samej marki Huawei, która w mijającym roku zyskała na wartości. Obecnie wyceniana na 71,2 mld dolarów odnotowała wzrosty na poziomie 28% w porównaniu do ubiegłego roku - i to na całym świecie. Pozwoliło to na awansowanie na 9. pozycję w rankingu BrandFinance Global 500, na czele którego wciąż króluje Apple, a pozostałe miejsca na podium zajmują odpowiednie Amazon i Google. Pozostałe miejsca pierwszej dziesiątki przed Huawie należą do Microsoft, Walmart, Samsung, Facebook (Meta), Industrial and Commercial Bank of China. Ostatni w tym zestawieniu jest amerykański dostawca usług telekomunikacyjnych - firma Verizon.

Huawei może też pochwalić się innymi osiągnięciami. Firma zainwestowała 17,5 mld euro w badania i rozwój. Znajduje się na 1. miejscu pod względem liczby zgłoszeń patentowych, co uczyniło ją największym wnioskodawcą patentowym w Europie w 2019 i 2020 roku

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama