HRlink.pl to jedna z dwóch wiodących w Polsce aplikacji internetowych ATS (Applicant Tracking System), działającą w modelu SaaS (Sofware as a Service), czyli firmy wykupują abonament na dostęp do systemu wraz ze wsparciem przez cały okres korzystania z niego.
Zanim zajrzymy do środka tego systemu do rekrutacji, wspomnę tylko, iż jego twórcy, czyli Online Technologies HR znaleźli się ostatnio na liście laureatów 19. edycji międzynarodowego rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. To coroczny ranking prezentujący 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej, a co warte podkreślenia - Online Technologies HR okazał się jedyną firmą z branży HRtech w tym zestawieniu.
Przechodząc już do samego narzędzia do rekrutacji dla firm, przyznam, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z system rekrutacyjnym online, więc kiedy pierwszy raz uruchomiłem HRlink.pl moje pierwsze wrażenie było z kategorii – ale kombajn. Niemniej po kilku klikach i zapoznaniu się z podstawowymi modułami mogłem zacząć testowanie.
Tak szybkie wdrożenie w system zupełnego laika świadczy o zadbaniu, aby system był intuicyjny, czytelny, wygodny i przyjazny dla użytkowników. W moim odczuciu twórcy HRlink.pl spisali się tu znakomicie.
Multiposting ogłoszeń w ponad 40 różnych serwisach i portalach
Multiposting, to jest to, co wyróżnia HRlink.pl spośród innych systemów rekrutacyjnych. Mamy tu pełen automat publikacji ogłoszeń rekrutacyjnych w blisko 40 serwisach z ogłoszeniami o pracę. Co to znaczy pełen automat? Otóż mamy tu pełną integrację technologiczną portalu ogłoszeniowego z systemem HRlink.pl, dzięki czemu nie muszę dodatkowo przeklikiwać się przez te serwisy, by dodać ręcznie ofertę pracy w każdym z osobna. Rozwiązanie to pozwoli nam zaoszczędzić do 90% czasu jeśli chodzi o publikację ogłoszeń na kilkunastu portalach jednocześnie.
Co więcej, mamy tu możliwość wgrania szablonów i szat graficznych dopasowanych do konkretnej strony. Dodatkowo, ustawiając żądany termin w systemie, mogę publikować ogłoszenia w dowolnym czasie.
Samo tworzenie projektu rekrutacyjnego odbywa się w kilku klikach, dzięki predefiniowanym szablonom. Całość sprowadza się jedynie do wybrania nazwy projektu, określeniu etapów rekrutacji czy terminu rekrutacji.
Na koniec pozostaje nam już tylko wybrać serwisy, na których ogłoszenie ma się pojawić, czyli już wspomniany wyżej multiposting. Jeśli wybieramy kilka portali musimy nasze ogłoszenie skategoryzować pod każdy z nich i opublikować. Nasza oferta zostanie do nich wysłana automatycznie. Na podstawie tak stworzonego ogłoszenia, dostosowanego do konkretnego portalu ogłoszeniowego możemy od razu stworzyć szablon i zapisać go do przyszłych rekrutacji, co pozwala również na sporą oszczędność czasu podczas publikacji.
Zarządzanie procesem rekrutacyjnym
Sama publikacja ogłoszeń rekrutacyjnych to początek, później w tym samym systemie możemy zarządzać spływającymi aplikacjami kandydatów . W każdej chwili możemy podejrzeć konkretną aplikację, zmienić jej status, czyli przenieść do dalszego etapu lub odrzucić. W tym samym miejscu mamy dostępną korespondencję z danym kandydatem, więc nie potrzebujemy do tego dodatkowego sprawdzania i przekopywania się przez skrzynkę e-mail.
Dodatkowo, kandydatom możemy przypisywać różne etykiety, na przykład obrazujące znajomość języków, branży czy specjalnych umiejętności. Ułatwia to filtrowanie kandydatów w projektach oraz w bazie ogólnej.
Istotnym elementem systemu jest też niezwykle przydatna wyszukiwarka już dodanych do bazy kandydatów, w tym możliwość przeszukiwania zawartości tekstowych plików CV po wyrażeniach tekstowych, z uwzględnieniem operatorów logicznych. Możemy przy tym skorzystać z filtrowania wyników po regionie, dacie przesłania aplikacji czy nadanych podczas rekrutacji etykietach. Nie zabrakło też bardziej szczegółowych kryteriów wyszukiwania jak wiek, oczekiwania finansowe czy ocena z poprzednich rekrutacji. Każde takie wyszukiwanie z zaznaczonymi już przez nas filtrami możemy zapisać do ulubionych, co zdecydowanie skraca czas na dotarcie do nich w przyszłości.
Raportowanie procesów rekrutacyjnych
W systemie nie zabrakło też modułu odpowiedzialnego za raportowanie procesu rekrutacyjnego, gdzie możemy sprawdzić jego efektywność.
Widzimy tu przejrzyście procentową efektywność dla poszczególnych portali czy aktywność w rekrutacji. Dzięki temu wiemy na przykład, ile dokładnie aplikacji kandydatów pozyskaliśmy z danego serwisu ogłoszeniowego oraz jaka była ich jakość. Możemy sprawdzić, że np. z serwisu X pozyskaliśmy 50 aplikacji, ale tylko 5 z nich doszło do etapu spotkania, a z innego z kolei spłynęło 5 aplikacji, ale wszystkie zakończyły się spotkaniem.
Dla bardziej dociekliwych i zorientowanych na analitykę jest opcja wygenerowania bardziej szczegółowych raportów dla całej bazy danych. Nie zabrakło tu raportu z etapów rekrutacji według zadanego czasu od/do, raportu ze skuteczności źródeł pozyskiwania kandydatów czy raportów sprzedażowych według klientów projektów i dat zatrudnienia, co będzie przydatne szczególnie dla firm rekrutacyjnych.
Pełna zgodność z RODO
HRlink.pl jest systemem rekrutacyjnym zgodnym w pełni z RODO, co oznacza, że możemy być pewni, że wobec każdego kandydata został spełniony obowiązek informacyjny, a wszystkie wymagane klauzule, na które wyrazi zgodę bądź nie, mamy dostępne w systemie i możemy nimi zarządzać, zmieniać i aktualizować.
System obsługuje też automatyczną aktualizację zgód kandydatów oraz ewentualną anonimizację, na podstawie zebranych zgód . Wyraziłeś zgodę jedynie na tę jedną rekrutację – bądź pewny, że po jej zakończeniu Twoje dane zostaną trwale usunięte.
Wszystkie dane w jednym systemie dają kontrolę, więc wiemy – kto, kiedy i w jakim zakresie miał dostęp do zbioru danych oraz jakie czynności na danych wykonywał. Nawet złożone procesy rekrutacyjne np. z oceną osób z komórki, do której rekrutujemy kandydata są intuicyjne i przyjazne – link do systemu i jedynie udostępniona aplikacja trafia do konkretnego odbiorcy.
Ponadto, każda czynność w systemie jest zapisywana w wewnętrznym rejestrze przetwarzania danych osobowych, który spełnia wymóg rozliczalności RODO.
Podsumowanie
Spędziwszy nad systemem te kilka godzin nie było sytuacji, abym szukał dłużej jakiejś opcji czy nie rozumiał po co któraś z nich w ogóle jest – a nie jestem rekruterem. System zatem mogę spokojnie uznać za intuicyjny i czytelny. Wiele kluczowych funkcji dostępnych jest na jednej stronie, tak więc prosta nawigacja sprawia, że chcąc na przykład przejrzeć aktualny stan poszczególnych etapów rekrutacji nie tracimy czasu na jego szukanie w kolejnych zakładkach.
HRlink.pl to system zarówno dla firm rekrutacyjnch, które mają w portfolio szereg klientów, dla których przeprowadzają kampanie rekrutacyjne, ale też dla firm, które same rekrutują pracowników – świetne wsparcie dla działów HR.
Narzędzie jest modułowe, co oznacza, że jest możliwość dostosowania go do potrzeb dla każdego z klientów indywidualnie. Można dowolnie dostawiać odpowiednie moduły lub je usuwać, jeśli klient z nich nie korzysta, by niepotrzebnie nie przeładowywać panelu.
Dedykowany do współpracy opiekun to zdecydowanie duży atut np. w dowolnym czasie może rozszerzyć nasze konto o nowo pojawiające się serwisy, a także korzystając z tego, że HRlink.pl jest też multibrokerem ogłoszeń rekrutacyjnych jest w stanie zakupić dla nas pakiety ogłoszeń na wielu portalach w promocyjnych cenach.
Warty odnotowania jest jeszcze fakt, że HRlink.pl doczekało się właśnie znaczącego odświeżenia wyglądu. Zacząłem jego testowanie w grudniu, a w styczniu pojawiła się już nowa wersja, nawiązująca na obecnych trendów stosowanych w aplikacjach internetowych, co znacząco poprawiło użyteczność i komfort pracy.
HRlink umożliwia skorzystanie z systemu przez 14 dni za darmo. W tym czasie możemy go na spokojnie przetestować i sprawdzić w boju, przeprowadzając rekrutację na wybrane stanowisko. Po tym okresie pozostaje nam podjęcie decyzji i wdrażanie nowego rozwiązania:)
Artykuł powstał we współpracy z HRlink.pl
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu