Drukarki, komputery, tablety i nowo zakupiony system webOS - Hewlett-Packard zbiera elementy układanki w całość i chce wyjść przed szereg. Jak powied...
Drukarki, komputery, tablety i nowo zakupiony system webOS - Hewlett-Packard zbiera elementy układanki w całość i chce wyjść przed szereg. Jak powiedział w wywiadzie dla Businessweeka CEO HP - Leo Apotheker, w 2012 roku każdy komputer PC firmy będzie wyposażony w system kupiony od Palma (którego jest również już właścicielem). Taka sytuacja może wstrząsnąć całym światowym rynkiem technologii.
Tak naprawdę HP samo nie wie dokładnie jeszcze czego chce - i nie ma co się dziwić - system mobilny na stacjonarnym komputerze to cel jaki chce osiągnąć Google ze swoim Chrome OS czy Apple, ale jeszcze nie teraz, nie w tej chwili. Premiera systemu Google wciąż jest przekładana, a Cupertino nie chcąc zastosować terapii szokowej, latem tego roku zaprezentuje "miks" systemów OSX i iOS pod nazwą Lion. Bo nie ma wątpliwości, że nowy OS od Apple to tak naprawdę preludium do prawdziwej imprezy, która zmrozi starych "Makowych" wyjadaczy - czyli całkowite przejście z systemu stacjonarnego na zaawansowany system mobilny.
Ale na taką "imprezę" Apple zaprosi dopiero za kilka lat, a HP rozdaje bilety już teraz. Równocześnie dodając, że webOS będzie dostępny "równolegle z MS Windows". Jak to?
Albo w jedną albo w drugą - zapyta niedługo Microsoft. Gra toczy się o dużą stawkę - HP sprzedaje rocznie ok. 60 milionów komputerów z systemem od MS. Łatwo się domyślić jak dużo straciłoby Redmond, gdyby HP nagle zachciało się sprzedawać komputery jedynie z własnym systemem. Dlatego szef HP na razie chłodzi nastroje i robi ukłon w stronę Steve'a Ballmera - szefa Microsoftu. Systemy będą sprzedawane razem. Ciekawy tylko w jaki sposób będą współistnieć? Do synchronizacji i zarządzaniem innymi produktami HP (drukarki, smartfony, tablety) będzie trzeba użyć webOS, a by sporządzić dokument tekstowy, Windows? Leo Apotheker chyba sam nie wierzy w to co mówi.
Prawda jest taka, że HP ma chrapkę na szybko rozwijający się mobilny rynek i chciałby grać w tej lidzie pierwsze skrzypce. Chcieć to jednak nie zawsze znaczy móc - korporacji z Palo Alto brakuje platformy deweloperskiej z prawdziwego zdarzenia i globalnego systemu dystrybucji nowych produktów. To drugie nie będzie trudno osiągnąć - HP wykorzysta swoje dotychczasowe kanały sprzedaży i doświadczenie. Z pierwszą kwestią może być gorzej - jeśli się uda - będzie już niedługo rozdawać karty z Google i Apple przy jednym stoliku.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu